Home » Natură » VIDEO. Este păianjen sau pelican? Descoperire surpinzătoare în natură

VIDEO. Este păianjen sau pelican? Descoperire surpinzătoare în natură

Publicat: 14.01.2018
Cercetătorii ştiau că acest păianjen este izolat, dar noile observaţii ale cercetătorilor de la National Museum of Natural History al Smithsonian şi de la Universitatea din Copenhaga au arătat că, în Madagascar, există încă 18 specii de acest păianjen-pelican.

Este numit aşa pentru că forma capului său este de pelican, ca în imaginile prezentate în video, cu gura largă, în formă de cioc, ce îi permite să-şi consume prada care poate fi constituită şi din alţi păianjeni, scrie Science Alert.

Prima descoperire a fost realizată în 1854 în chihlimbar şi specimenul data de acum 50 de milioane de ani, iar naturaliştii de atunci credeau că această creatură este o relicvă a unei epoci de mult apuse.

Apoi în 1881 au fost observate specimene vii. Sunt creaturi relativ mici, cu dimensiuni de 2 – 8 milimetri şi au un cap alungit, cu un „gât” şi fălci lungi.

Mai sunt numiţi şi păianjeni asasini, datorită modului de vânătoare. Acesta nu îşi construieşte pânză pentru a atrage prada în capcană, ci îşi surprinde victima în ambuscadă. De obicei, victima este alt păianjen obişnuit pe care îl canibalizează.

Habitatul preferat este reprezentat de pădurile din Australia, Africa de Sud şi Madagascar şi, din cauza dimensiunilor extrem de reduse, se ştiau foarte puţin despre ei.

Cercetătorii au examinat sute de exemplare de păianjeni-pelican de pe teren şi din colecţiile muzeului, sortându-le şi descriindu-le. S-au concentrat pe genurile Eriauchenius şi Madagascarchaea, clasificând 26 de specii individuale, dintre care 18 erau necunoscute.

Deşi toate au capul în forma celui de pelican, cele 26 de specii pot fi distinse cu ajutorul altor trăsături precum lungimea fălcilor, numărul crestelor şi diferite tipare de pe abdomen.

Interesant este că speciile care trăiesc astăzi sunt remarcabil de similare cu cele păstrate în chihlimbar care datează de acum 165 de milioane de ani, din era jurasică, fiind considerate fosile vii.

Din păcate, Madagascar, una dintre cele mai diverse regiuni din punct de vedere ecologic, este ameninţată de defrişări şi alte flageluri antropice, ceea ce pune astfel de specii rare în pericol.

Natura poate fi bizară şi înfricoşătoare. Un păianjen omorât cu insecticid a scos la iveală un lucru TULBURĂTOR – VIDEO