Home » Natura » Aceasta ar putea fi veriga lipsă a evoluţiei dinozaurilor. Specialiştii au transformat solzii de aligator în pene

Autor: Oana Bujor 12.06.2017
Cercetătorii au descoperit o nouă metodă prin care pot crea pene din solzii de aligator, fapt ce ar putea dezvălui secrete despre evoluţia dinozaurilor.

Specialiştii au transformat în cadrul laboratorului solzii de aligator în pene, proces ce ar putea ajuta să obţină mai multe informaţii cu privire la modul în care dinozaurii au evoluat. Conform Babwnews, după studierea genelor care duc la dezvoltarea penelor la păsări, cercetătorii au încercat să stimuleze aceleaşi gene din embrionul de aligator pentru transformarea solzilor în pene.

”Acum deţinem o explicaţie moleculară pentru aceste fragmente lipsă ale evoluţiei,” a afirmat dr. Cheng-Ming Chuong, profesor din cadrul Keck School of Medicine. Specialiştii au reuşit să activeze şi să dezactiveze molecule cheie pentru a demonstra modul în care solzii pot fi transformaţi în pene.

În cadrul studiului, echipa a realizat transcriptome de ARN şi ADN, precum şi analize genetice ale dezvoltării puilor şi aligatorilor pentru identificarea diferenţelor genetice şi descoperirea genelor cheie din cadrul formării penelor şi solzilor. Următorul pas a fost reprezentat de amplasarea genelor din pui în ouăle de aligator şi activarea treptată a acestora până când solzii au început să se transforme în pene.