Conform unui nou studiu, prietenii noştri necuvântători nu folosesc expresii faciale pentru a răspunde la cadouri precum mâncarea, sugerând că tehnicile de mimică au loc doar în prezenţa oamenilor ca formă de comunicare, scrie Science Alert.
„Acum putem fi siguri că expresiile faciale făcute de câini sunt dependente de starea de atenţie a audienţei şi nu sunt doar rezultatul bucuriei. În studiul nostru, aceştia au produs mai multe expresii atunci când se uita cineva, dar mâncarea nu a avut acelaşi efect”, a precizat Juliane Kaminski de la Universitatea Portsmouth, autoarea acestui studiu.
„Descoperirile par să susţină dovezile conform cărora câinii sunt sensibili la atenţia umană şi expresiile sunt încercări de comunicare, nu doar simple expresii datorate emoţiilor”, adaugă aceasta.
Studiul a inclus 24 de câini, cu vârste cuprinse între 1 şi 12 ani. Au fost ţinuţi în lesă la un metru de om, iar expresiile faciale au fost analizate în timpul unei serii de interacţiuni, utilizând un instrument de analizare a expresiilor faciale la câini numit DogFACS.
Au existat două moduri de interacţiune umană, stând cu faţa la câine sau cu spatele. Pentru fiecare dintre acestea, cercetătorii au testat expresiile faciale cu mâncarea prezentă şi fără mâncare. Câinii au fost mai expresivi atunci când un om se uitau la ei, indiferent dacă primeau mâncare sau nu.
Studiul ilustrează că după aproximativ 30.000 de ani de când câinii stau pe lângă oameni, patrupedele s-au adaptat la comunicarea cu noi, „făcând feţe” care ilustrează sentimente de bucurie, entuziasm sau bine-cunoscuta expresie de vină. Interesant este că cei mai buni prieteni ai omului au ajuns să fie pe aceeaşi lungime de undă cu omul, indicând posibilitatea existenţei empatiei cognitive.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Cum au evoluat rasele de câini de-a lungul ultimilor 100 de ani – GALERIE FOTO
Detaliul care face prietenia dintre aceşti doi câini o lecţie de viaţă
Şi câinii votează! Iată modul în care câinii africani decid dacă haita începe să vâneze