Home » Natură » Pe Pământ au existat broaşte care aveau puterea de a vâna şi consuma dinozauri

Pe Pământ au existat broaşte care aveau puterea de a vâna şi consuma dinozauri

Publicat: 25.09.2017
Cercetătorii susţin că în urmă cu 68 de milioane de ani pe insula Madagascar a trăit o broască imensă, care putea devora dinozauri de dimensiuni mici.

Specialiştii au ajuns la această concluzie în urma analizării forţei muşcăturii broaştei de Surinam cu coarne din specia Ceratophrys cornuta. Datorită culori, apetitului crescut şi a capului extrem de mare, broaştele din această specie sun foarte populare pe piaţa internaţională a animalelor de companie.

Science Daily relatează că broaştele de Surinam au o forţă a muşcăturii similară cu cea a mamiferelor prădătoare. ”Spre deosebire de majoritatea broaştelor care nu au putere în fălci, broaştele de Sutinam vânează animale care au o mărime asemănătoare cu a lor., inclusiv alte broaşte, şerpi şi rozătoare. Iar fălcile lor puternice joacă un rol important atunci cân încearcă să prindă şi să devoreze prada,” a declarat Dr. Mac Jones, cercetător din cadrul Universităţii din Adelaide.

În cadrul studiului a fost descoperit că broaştele de Surinam au capul de aproximativ 4,5 centimetri şi pot muşca cu o forţă de 30 de newtoni sau 3 kilograme. Experimentul de comparare a forţei muşcăturii cu mărimea capului şi a corpului sugerează că broaştele de Surinam de dimensiuni mari se găsesc în pădurile tropicale şi subtropicale din America de Sud. Aici, capul amfibienilor poate ajunge la 10 cm, iar forţa muşcăturii la 500 de newtoni.  ”Muşcătura animalului poate fi comparată cu balansarea a 50 de litri de apă pe un deget,” a declarat profesorul Kristopher Lappin din cadrul Universităţii politehnice din California.

Conform datelor colectate, strămoşul broaştei, denumit Beelzebufo, ar fi avut o putere a muşcăturii de 22.000 de newtoni, comparabilă cu cea a mamiferelor prădătoare precum lupul sau tigrii. ”Având în vedere forţa muşcăturii, Beeizebufo, ar fi putut captura cu uşurinţă dinozauri mici,” a declarat dr. Jones.