Home » Natură » Cum arăta de fapt T-rex? O nouă descoperire dă peste cap ce se ştia despre dinozaurul gigantic – FOTO

Publicat: 11.06.2017
Un nou studiu publicat în jurnalul ”Biology Letters” distruge un mit conform căruia Tyrannosaurus rex era acoperit de pene.

Autorul studiului, Phil R. Bell, paleontolog la University of New England din Australia, a precizat că studiul „arată fără îndoială că T. rex avea piele solzoasă”, notează Science Alert.

Concepţia omului asupra lui Tyrannosaurus rex s-a schimbat de-a lungul timpul, dar niciodată mai mult decât atunci când s-a dovedit că dinozaurii pot avea pene. Dar în multe cazuri (inclusiv în acesta), imaginea unui T-rex cu pene a fost grăbită şi nefondată. „Cu atât de mult entuziasm în jurul terapodelor cu penaj, este uşor de uitat că totuşi mulţi dinozauri aveau piele solzoasă, asemenea reptilelor”, a precizat Bell.

Paleontologul, împreună cu colegii lui au examinat pielea dinozaurului găsită în varii impregnaţii pe rocă şi, de asemenea, au mai analizat şi patru rude din istoria târzie a familiei de tyrannozauri: Albertosaurus, Daspletosaurus, Gorgosaurus şi Tarbosaurus.

Din aceste porţiuni găsite în formaţiunile geologice, care provin din zona abdominală, de la coadă, gât, pelvis şi piept, cercetătorii au găsit numai solzi (imaginea de mai jos). Dacă penele existau, acestea puteau fi plasate în zonele rămase neanalizate/nedescoperite: pe spate. Aşadar, David Hone, paleontolog la Universitatea din Londra, susţine că „nu se elimină complet ipoteza existenţei penelor chiar şi la cei mai mari tyrannozauri, dar studiul sugerează că aceste animale nu erau complet acoperite de pene”.

Credit: Peter Larson/Bell et al. Biol. Lett.

Savanţii propun câteva ipoteze cu privire la lipsa penelor, cea mai plauzibilă fiind gigantismul. Bell precizează că „animalele mari au probleme în eliminarea căldurii în exces, astfel o îmbrăcăminte cu pene nu este tocmai cea mai bună idee decât dacă locuieşti într-o zonă rece”.

A fost descoperit dinozaurul uriaş care îl speria pe Tyrannosaurus rex! El intră în „Top 3 cei mai mari dinozauri care au trăit vreodată”