Home » Natura » Coralii sunt mai rezistenţi la schimbarea climatică decât s-a crezut anterior. ”Acest studiu va surprinde multă lume”

Autor: Alexandru Voiculescu 06.05.2017
Conform unui nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea Rutgers, care a avut în vedere analizarea proteinelor care ajută la crearea scheletelor, coralii sunt mai rezistenţi la acidificarea oceanului decât s-a crezut înainte.

Paul G. Falkowski, unul dintre cercetătorii din cadrul acestui studiu, a precizat: „coralii se pot dezvolta chiar şi în condiţii adverse. Vor crea rocă şi atunci când oceanul devine mai acid de la arderea combustibilor fosili”. Este primul studiu de acest fel, care poate deschide calea altor studii similare care să ajute la o înţelegere mai în profunzime a modului în care coralii se dezvoltă, scrie Science Daily.

Falkowski mai adaugă şi că „ceea ce arătăm este că modelul vechi prin care înţelegem formarea coralilor este greşit. Acest studiu arată că proteinele coralilor sunt cele care formează mineralele, iar aceste proteine îşi desfăşoară activitatea şi într-un mediu mai acid decât se credea, ceea ce va surprinde multă lume”.

Coralii sunt printre cele mai ameninţate specii de încălzirea globală, unde acidificarea oceanelor asociată cu emisiile de dioxid de carbon are un rol central. Acidificarea oceanelor reduce nivelurile de carbonat de calciu, ceea ce va diminua capacitatea coralilor de a-şi creşte sau chiar menţine scheletul.

Studiul de faţă s-a concentrat pe procesele biologice ale coralilor, examinând specia Stylophora pistillata, o specie des întâlnită în zona indo-pacifică. Cercetătorii au arătat că formarea aragonitului (mineral cu carbonat de calciu) are la bază proteine care funcţionează şi într-un mediu mai acid, precum un ocean cu un pH de 7,8 (în mod normal, pH-ul unui ocean este de 8,2). Aşadar, chiar dacă aciditatea oceanelor va creşte, coralii, sau cel puţin această specie analizată, pot supravieţui.

Unde trăiesc coralii? Un recif a fost descoperit întâmplător într-o zonă neaşteptată