Home » Natura » Experimentul care schimbă tot ce ştiai despre peşti. Descoperirea uluitoare a cercetătorilor

04.11.2017
Peştii sunt animale cu un simţ extrem de dezvoltat, capabile să experimenteze diverse emoţii şi să dezvolte propria personalitate, potrivit unui studiu al Societăţii de prevenţie a cruzimii faţă de animale (RSPCA).

În cadrul acestei cercetări, oamenii de ştiinţă au descoperit că peştele zebră este un animal social, extrem de asemănător cu oamenii şi celelalte mamifere, scrie Gândul

Cercetătorii au observat că atunci când sunt într-un grup, peştii zebră se simt mult mai relaxaţi, iar teama lor atunci când au în faţă un pericol scade. Acest fapt a fost asociat de cercetători unei activări a creierului similare celei apărute în momentul interacţiunii sociale petrecute în cazul mamiferelor.

Aceste concluzii îi determină pe oamenii de ştiinţă să creadă că, în viitor, peştii zebră vor putea fi folosiţi ca model pentru studii în care să fie identificate posibile cauze ale depresiei, bazate pe conceptul de interacţiune socială.

Bineînţeles, cercetătorii din cadrul RSPCA au lansat şi un apel către persoanele care au renunţat să mai consume carne în care îi îndeamnă pe aceştia să evite şi carnea de peşte, motivând că şi peştii au sentimente şi personalităţi foarte dezvoltate.

Întrebaţi dacă peştii pot dezvolta prietenii, cercetătorii au menţionat că depinde foarte mult cum definim prietenia. Această relaţie nu va fi asemănătoare în cazul oamenilor şi a peştilor. Ei susţin că dacă prietenia este privită ca fiind compania unei persoane care ne face să ne simţim bine, atunci putem vorbi despre acest tip de relaţie şi în cazul peştilor.