Home » Natură » Pangolinul, cel mai ciudat mamifer de pe Pământ. Are limba mai lungă decât corpul

Publicat: 02.10.2016
Pangolinul este unul dintre cele mai ciudate animale de pe Pământ. Este singurul mamifer acoperit de solzi ce are limba mai lungă decât corpul său.

Specia este în pericol din cauza traficului de animale, fapt ce se va schimba curând, conform Associated Press. În urma unei convenţii despre animalele sălbatice, comerţul cu pangolin a fost interzis.

Restricţia a fost anunţată în cadrul CITES  (Convenţia privind comerţul internaţional cu specii sălbatice de faună şi floră pe cale de dispariţie). Conferinţa a avut loc în Iohannesburg şi a reunit 183 de ţări. În prezent, convenţia CITES protejează peste 35.000 de specii şi plante.

Panglionul este o atracţie pentru braconieri, în decursul a 10 ani au fost ucişi peste un milion de mamifere. În Asia, panglionul este utilizat în scopuri medicinale deoarece, după cum afirmă cercetătorul John R. Platt, solzii acestuia pot vindeca cancerul şi pot ajuta oamenii să slăbească.

Dorinţa oamenilor de a consuma carnea şi solzii animalului l-a făcut pe acesta să fie pe cale de dipariţie. Populaţia de panglion malaezian a scăzut cu 80% în ultimi 21 de ani. Restricţia interzice comercializarea a şapte specii de pangolin, termenii fiind foarte stricţi.

Sursa: Smithsonian Magazine