Home » Natura » Fosila unui craniu de mamut a fost descoperită. ,,Este extrem de rară şi are o importanţă ştiinţifică enormă”

Autor: Oana Bujor 09.21.2016
Un craniu de mamut foarte bine consrvat a fost descoperit în Parcul Naţional din insulele Canalului (sudul Californiei).

Pe insula Santa Rosa, cercetătorii au descoperit fosila craniului unui mamut, în stare excelentă. ,,Am văzut o mulţime de cranii de mamut, însă acesta este cel mai bine conservat,” a declarat paleontologul Justin Wilkins.

Fosila, adaugă Wilkins ,,este extrem de rară şi are o importanţă ştiinţifică enormă. Se pare că se află pe insulele Canalului din aceleaşi timpuri ca şi oamenii”.

Cercetătorii, împreună cu U.S. Geological Survey, au datat craniul ca fiind de acum 13.000 de ani.  Data face ca descoperirea să fie importantă deoarece coincide cu perioada în care a trăit ,,Arlington Man”, al cărui schelet a fost descoperit pe aceiaşi insulă.

Experţii afirmă că fosila este prea mare pentru a aparţine speciei de mamuţi pigmei şi prea mică pentru a aparţine speciei de mamut Columbian. Aceştia consideră că o examinare mai detaliată a dinţilor fosilei le va putea furniza informaţiile necesare despre animal.

Mamuţii au apărut pentru prima dată în America de Nord aproape acum două milioane de ani. Specia Columbiană, cu o înălţime de aproximativ patru metri, a reuşit să ajungă pe insulele Canalului în timpul a două valuri de migraţie, în timpul ultimelor ere glaciare. Mamuţii pigmei aveau o înălţime de aproape doi metri şi au fost descendenţii speciei Columbiene.

Conform goelogului Dan Muhs, în 2013 s-a descoperit un mamut pigmeu de acum 80.000 de ani, noua descoperire ajută la solidificarea poveştii insulei. ,,Descoperirea craniului de mamut creşte probabilitatea existenţei celor două migraţii a mamuţilor Columbieni pe insulă,” a declarat Muth.

Sursa: Seeker