Home » Natura » Descoperire FASCINANTĂ despre peşti. O trăsătură a comportamentului lor se mai poate observa în rândul cimpanzeilor şi al elefanţilor

Autor: Alin Motogna 01.24.2016
Observaţiile au fost efectuate de o echipă de cercetători neozeelandezi, pe o specie de peşti denumită "Pempheris adspersa"

Descoperirea a fost făcută de o echipă de cercetători din cadrul Universităţii din Auckland, Noua Zeelandă. Oamenii de ştiinţă susţin că au găsit primele dovezi referitoare la faptul că peştii comunică între ei, cu scopul de a menţine coeziunea grupului din care fac parte.

Specialiştii neozeelandezi au studiat o specie de peşti denumită Pempheris adspersa, a cărei reprezentanţi emit semnale audio la o distanţă de până la 30 de metri. Pe parcursul experimentului efectuat, oamenii de ştiinţă au transmis două tipuri de sunete, prin intermediul unor difuzoare subacvatice. Primul semnal a fost similar sunetului ambiental din reciful artificial în care peştii trăiesc, iar cel de-al doilea semnal emis a constat dintr-o înregistrare anterioară a sunetelor produse în mod natural de peşti.

După ce înregistrările au fost  difuzate, peştii au început să comunice între ei mult mai intens decât înainte. Se presupune că micile vieţuitoare subacvatice „discutau” pe seama sunetelor din fundal, cu scopul de a păstra coeziunea grupului. În momentul în care difuzoarele au fost scoase din funcţiune, grupul de peşti s-a destrămat.

Chiar dacă în lumea ştiinţifică era cunoscut faptul că peştii comunică pentru a rămâne uniţi, nu s-a putut demonstra importanţa interacţiunii vocale între membrii grupului. Un asemenea fenomen s-a mai observat până acum în cazul cimpanzeilor şi al elefanţilor.

„Rezultatele acestui studiu arată că peştii fac parte din cel mai vechi grup de animale vertebrate, în cadrul căruia a fost observat un astfel de comportament. Observaţiile pe care le-am făcut ne vor ajuta să înţelegem mai bine modul în care vertebratele comunică între ele”, a declarat Lucy van Oosterom, liderul echipei de cercetare din cadrul Universităţii din Auckland.

Sursa: discovery.com