Home » Natură » Şerpii australieni nu mai sunt cei mai periculoşi din lume

Şerpii australieni nu mai sunt cei mai periculoşi din lume

Publicat: 11.01.2016
Contrar opiniei publice, cercetătorii de la academia australiană au declarat că în urma studiului efectuat nu şerpii australieni sunt cei mai letali.
David Williams, cercetător de la Universitatea Venom din Melbourne, a ridicat întrebarea despre care este totuşi cea mai periculoasă specie de şerpi.

Australia este casa a 21 de specii din top 25 cei mai periculoşi şerpi din lume. Aceste cifre au fost emise în urma studiului realizat în anul 1970, care au testat gradul de severitate şi toxicitate a diverselor specii de şerpi pe şoarecii din laborator.

Williams, care conduce şi Centrul de toxicologie de la Universitatea din Charles Campbell din Papua Noua Guinee, a susţinut că ar trebui să fie judecat mai degrabă după numărul de decese decât după gradul de toxicitate.

„Este inutil să măsurăm cât de periculoşi sunt şerpii doar după testele de laborator, după teste despre gradul de letalitate cauzat de toxicitatea veninului.  Iar numărul de şoareci ucişi de veninul de şarpe, de exemplu,  este interesant numai din punct de vedere academic. Dacă se întâmplă să fii unul din cei aproximativ 100.000 de oameni care mor anual în întreaga lume de muşcăturile de şarpe, astfel de fapte îţi par irelevante. Acelaşi lucru este valabil pentru aproape orice altă creatură veninoasă despre care ne-ar plăcea să declarăm că este cea mai letală de pe planetă”, a declarat Williams pe un site academic.

Williams a sugerat că zonele „lumii tropicale în curs de dezvoltare” au mai multe subspecii de viperă: Viper lui Russell, Lancehead crotalinae, vipera de covor – au fost mult mai ”echipate” pentru a lua întâietatea în top. Numărul anual de decese provocate de aceste specii sunt mai mari decât cele atribuite şerpilor australieni.

Williams a declarat că din cele 3.000 de cazuri de muşcături de şarpe înregistrate anual, aproximativ 1 din 6 cazuri (450 de cazuri), implică reptile care injectează venin.

„În Australia, a fost redusă mortalitatea cauzată de muşcăturile de şarpe (şi alte tipuri de leziuni produse de venin) datorită deceniilor de cercetare şi de ingrijirilor medicale excelente, să nu mai vorbim de anti-veninurile sigure şi eficiente”, a scris David Williams.

Sursa: Xinhuanet