O mulțime de avioane, în special cele de linie, sunt vopsite în alb. Există numeroase motive pentru care se întâmplă acest lucru, care au legătură cu eficiența, confortul și siguranța.
Există și zvonuri potrivit cărora vopseaua albă este mai ușoară din punct de vedere al greutății, ceea ce face ca adoptarea unei astfel de nuanțe să fie o chestiune de economie pentru directorii executivi.
La începuturile aviației, avioanele își păstrau culoarea metalică.
Șasiul lor cromat este aproape iconic atunci când ne gândim la primele decenii ale aviației, dar unele avioane metalice zboară și astăzi. Dar un avion va experimenta o serie întreagă de fenomene meteorologice, iar metalele au tendința de a se coroda.
Așa că vopseaua (în orice culoare) este o modalitate de a proteja avionul pentru mai mult timp. Poate fi costisitor să vopsești un avion întreg, dar mai ieftin pe termen lung când vine vorba de întreținerea sa. Pe lângă problema coroziunii, un avion cromat mai are nevoie de lustruire, lucru care poate fi omis complet cu vopsea.
Vopseaua albă este, de asemenea, importantă pentru căldură. Deasupra liniei norilor, în timpul zilei, avioanele sunt în lumina directă a soarelui timp de multe ore. Și, de multe ori, stau și în aeroport în lumina soarelui.
Vopseaua albă absoarbe mai puțină căldură, ceea ce face, din nou, mai ieftin pe termen lung să păstrezi răcoarea din interiorul avioanelor.
Cantitatea de expunere la lumina soarelui, precum și interacțiunea cu elementele afectează, de asemenea, vopselele în mod diferit, scrie IFL Science.
Vopselele colorate tind să se decoloreze în timp, lucru care nu reprezintă o problemă la fel de importantă pentru vopseaua albă. Încă o dată, este mai ieftin să vopsești avioanele în alb.
Vopseaua albă permite, de asemenea, ca defectele sau daunele să fie reperate mai ușor.
Există un alt motiv care este adesea invocat ca fiind în spatele alegerii albului: este vorba de reducerea riscului ca păsările să lovească avionul, lucru care poate fi fatal pentru păsări și periculos pentru oamenii de la bord.
Un studiu publicat în Human-Wildlife Interactions a reușit să sugereze că un fuselaj mai luminos (alb), atât pe un cer însorit, cât și pe un cer parțial înnorat, ar avea mai mult contrast decât una mai albastră. Acestea fiind spuse, cercetătorii afirmă că lucrarea lor nu este concludentă și că necesită mai multe teste.
Cel mai mare avion din lume tocmai a doborât un nou record
Cel mai mare motor de avion din lume este gata de teste
Ce țări vor să contruiască cel mai mare avion de luptă din lume?
Cel mai mare avion din lume a fost distrus în războiul din Ucraina, dar va fi reconstruit