Tot atunci s-a pus la punct sistemul de mărimi vestimentare pe care îl cunoaştem astăzi, de la cel cu numere până la cel cu mărimi de tipul S, M, L, XL etc. Atunci au apărut sistemele şi tiparele folosite şi astăzi în croitorie.
Motivul principal pentru apariţia industriei modei a fost acela de a oferi oamenilor cu venituri modeste ocazia de a-şi cumpăra replici iefitine ale hainelor la modă purtată de clasele bogate ale societăţii din acele timpuri.
La începutul secolului al XX-lea, creatori de modă astăzi legendari, precum Christian Dior şi Coco Chanel au pus bazele marilor case de modă axate pe creaţii vestimentare exclusiviste precum şi pe lansarea tendinţelor vestimentare din fiecare sezon.
Între anii 1960-1970, moda tinerilor şi cea dedicată adolescenţilor a început să fie pe valul ascendent transformându-se în industria vestimentară din prezent.
Astăzi, industria modei este o afacere care rulează în fiecare an miliarde de dolari la nivel global. Unii specialişti fac totuşi o diferenţă între industria modei (axată pe vestimentaţie de lux) şi producţia de haine şi articole vestimentare dedicată marilor mase de oameni. Diferenţa este cu atât mai mare dacă observăm industria care include designul, manufacturarea, distribuţia, promovarea, marketingul aşa numitei Haute Couture şi industria hainelor obişnuite sau de tip sport destinată oamenilor cu venituri mici sau modeste. Cele două mari direcţii vestimentare îşi au totuşi originea în cartierele oraşului Boston la început de secol 20.