Ați sperat că boții de pe rețelele sociale vor deveni istorie? Ei bine, nu vă faceți iluzii! Meta plănuiește să umple Facebook-ul cu utilizatori AI (Inteligență Artificială) pentru a spori interacțiunile pe platforma sa, ca parte a lansării mai ample a produselor sale bazate pe AI, conform unui raport al Financial Times. Aceste personaje vor fi create de utilizatori prin intermediul studioului AI al Meta, ideea fiind că veți putea interacționa cu ele aproape ca și cum ați interacționa cu o persoană reală pe site.
„Ne așteptăm ca acești utilizatori AI să existe, în timp, pe platformele noastre, într-un mod similar cu conturile obișnuite”, a declarat Connor Hayes, vicepreședintele Meta responsabil pentru produsul de AI generativ, pentru Financial Times.
„Vor avea biografii, poze de profil și vor putea genera și partaja conținut creat cu ajutorul AI pe platformă… aceasta este direcția în care vedem lucrurile mergând”, a adăugat el. Personajele AI nu sunt o noutate. Meta investește de mult timp în AI și, în ultimul an, a integrat diverse tehnologii generative în produsele sale existente. Printre acestea se numără lansarea AI Studio în vară, care a devenit rapid popular pentru crearea de „prieteni virtuali”.
Serviciul are deja sute de mii de personaje AI, conform lui Hayes. Dar, dacă e să ne luăm după Meta, acesta este doar începutul. Accesul la AI Studio va fi extins în mai multe țări din afara SUA, iar una dintre prioritățile companiei pentru următorii doi ani va fi să facă interacțiunile cu AI mai sociale, scrie Futurism.
Pe lângă personajele fictive, AI Studio le permite influencerilor de pe Facebook și Instagram să creeze versiuni AI ale propriilor persoane, cu care urmăritorii lor pot interacționa. Alte platforme au lansat și ele funcții AI pentru creatori, cum ar fi instrumentul de generare video al SnapChat.
Totuși, lansarea acestor personaje AI implică riscuri majore pentru siguranță. Futurism a scris pe larg despre cum chatboții similari de pe platforma Character.AI au încălcat frecvent regulile de siguranță, expunând utilizatori adolescenți la conținut extrem de inadecvat.
Un alt risc important este dezinformarea. Inundația de conținut generat de AI pe Facebook arată deja că gestionarea fabricării realității este o provocare care nu trebuie subestimată.
„Fără măsuri solide de siguranță, platformele riscă să amplifice narațiuni false prin intermediul acestor conturi alimentate de AI”, a declarat Becky Owen, directoare de marketing a agenției Billion Dollar Boy și fost lider al echipei de inovații pentru creatori de la Meta.
În loc să-i ajute pe creatori, acest fenomen ar putea chiar să le dăuneze, a adăugat Owen, deoarece versiunile de slabă calitate ale AI-urilor le-ar putea submina munca.
„Spre deosebire de creatorii umani, aceste personaje AI nu au experiențe de viață, emoții sau aceeași capacitate de a se conecta la nivel personal”, a concluzionat ea.
Teleportarea cuantică prin internet a fost realizată pentru prima dată
Neuronul artificial bazat pe laser imită funcțiile celulelor nervoase cu o viteză incredibilă
Test de cultură generală. Care este diferența dintre emoji și emoticoane?
Jocul Pokemon Go a colectat în secret date de la utilizatori, dar cu ce scop?