Nippon Telegraph and Telephone Corporation (NTT) intenționează să comercializeze Connected Car Data Initiative pentru a reduce congestionarea traficului și emisiile de CO2. Inițiativa a fost dezvoltată de firma sa subsidiară NTT Data, care este un furnizor global de servicii digitale și IT cu sediul în Japonia. Tehnologia poate gestiona simultan milioane de mașini conectate la Internet.
Tehnologia oferă capacitatea de a monitoriza și analiza datele de la 30 de milioane de mașini conectate la Internet. Configurarea ar putea fi gata până la sfârșitul anului 2023.
„În calitate de inovator global de încredere, NTT DATA deschide calea clienților noștri de retail și auto pentru a debloca întregul potențial al datelor privind mașinile conectate. Explorând noi abordări, nu doar îmbunătățim experiența clienților, ci și lucrăm pentru un viitor mai durabil”, a declarat Robb Rasmussen, de la NTT Data, într-un comunicat de presă.
Sistemul unic de procesare a datelor brevetat de companie vine cu capacitatea de a analiza datele în timp real dintr-o sursă mare pentru a prelua doar informațiile necesare care sunt relevante pentru șoferii de pe drum. Compania susține că tehnologia este acum capabilă să gestioneze date de la peste 30 de milioane de mașini conectate.
Informații precum anumite locații și ore ale zilei pot fi setate pentru a clasifica datele procurate de la milioane de mașini conectate aflate pe drum. De exemplu, după ce sistemul este notificat despre un obstacol aflat pe o rută identificat de o cameră de bord a unei mașini, tehnologia poate avertiza rapid următoarele vehicule pentru a evita blocajul.
Este nevoie de aproximativ 20 de secunde pentru ca aplicațiile actuale să proceseze informațiile și să informeze șoferii după localizarea unui obstacol, dar noua tehnologie de la NTT Data scurtează acest timp la aproximativ 5 secunde.
Astfel de timpi de operare mai scurți pot ajuta la prevenirea accidentelor, pot prezice în detaliu congestionarea traficului și pot sugera rute de conducere eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Astfel de sisteme devin imperative pe măsură ce lumea trece la tehnologia de conducere autonomă, scrie Interesting Engineering.
Potrivit companiei, sustenabilitatea este una dintre cele mai mari preocupări globale și această inițiativă va contribui la optimizarea fluxului de trafic și la reducerea semnificativă a emisiilor de CO2 rezultate din transport.
Ca demonstrație a conceptului, NTT DATA lucrează la dezvoltarea unui sistem care utilizează date de la mașini conectate dintr-o parcare din Tokyo deținute de Toyota Motor Corporation . Această asociere intenționează să valideze procesarea și analiza datelor de condus din trecut și a datelor de conducere în timp real (viteza vehiculului și consumul de combustibil).
Rezultatele acestui exercițiu vor fi actualizate online, cum ar fi starea de congestionare a drumurilor din jur, pentru a verifica dacă sistemul poate „contribui la dispersarea fluxului de trafic prin optimizarea mișcării clienților în timpul aglomerației”. Va fi monitorizată și existența unei reduceri a emisiilor de dioxid de carbon ca urmare a acestui fapt.
„Explozia datelor generate de mașinile conectate subliniază necesitatea unor metode creative de monetizare care nu numai să asigure rentabilitatea investiției, ci și să stimuleze creșterea și dezvoltarea clienților noștri”, a spus Robb.
Tehnologia care permite revizionarea amintirilor, creată de un start-up VR
Un nou chatbot bazat pe Inteligență Artificială a fost antrenat să fie cât mai prost posibil
Un nou cip de smartphone ar putea rezolva problema semnalului în spații aglomerate
Comportamentul Inteligenței Artificiale de la Bing, analizat de un psihoterapeut. Ce crede expertul?