ChatGPT, generatorul de text al companiei de cercetare și implementare a inteligenței artificiale (AI) OpenAI, a stârnit îngrijorare de când a fost pus la dispoziția publicului, începând cu luna noiembrie 2022.
Inteligența Artificială a creat de toate, de la coduri utilizabile până la povestiri dificil de crezut. Iscusința sa i-a șocat chiar și pe unii profesori universitari, care au fost impresionați de abilitățile sale de redactare a eseurilor și s-au temut că acestea sunt deja la egalitate cu cele ale studenților umani.
Nu orice profesor însă este convins că „asistăm la moartea eseului universitar în timp real”, după cum susținea un utilizator pe Twitter, conform Futurism.
Cu alte cuvinte, ar fi o idee teribilă, până la urmă, să folosești ChatGPT pentru următorul tău eseu universitar. De fapt, s-ar putea să fie chiar o scurtătură spre o notă groaznică, chiar dacă nu vei fi prins copiind.
„La fiecare un an sau doi, există ceva care, aparent, va dărâma învățământul superior așa cum îl cunoaștem. Până acum, acest lucru nu s-a întâmplat”, a declarat Stuart Selber, profesor de engleză la Universitatea de Stat din Pennsylvania, SUA.
Pentru Selber, inventarea ChatGPT nu este decât o repetare a istoriei în sine. „Te poți întoarce câteva decenii în urmă și să găsești o îngrijorare similară pentru Word, Wikipedia și pentru Internet, în general”, a spus profesorul.
Selber susține că ChatGPT nu face decât să reia informațiile și argumentele deja existente, fără să pună la îndoială datele sau să transforme aceste argumente într-unul care nu a fost deja prezentat, cel din urmă fiind un eseu bun la facultate.
Profesorul universitar de istorie Jacqueline Antonovich a fost de acord cu opinia profesorului Selber. Acesta a scris pe Twitter că eseul generat de ChatGPT după ce a solicitat un eseu pentru examenul intermediar, „ar primi un F” (n.red. echivalent cu nota 4).
„Probabil un F, dacă ar fi posibil”, a scris Jacqueline Antonovich.
Poate că ChatGPT nu s-a remarcat pentru cele mai bune eseuri academice, dar asta nu înseamnă că nu poate fi o resursă utilă pentru studenți.
Leah Henrickson, lector la Universitatea din Leeds, Anglia, a declarat că vede un viitor pentru acest gen de tehnologie folosită la clasă, spre exemplu, permițând vorbitorilor de limbă engleză, care nu sunt nativi, să se exprime mai bine.
„Studenții noștri știu că aceste instrumente există. Treaba noastră este să îi ajutăm să le folosească în mod critic”, a spus lectorul Leah Henrickson.
Ar putea AI-ul ChatGPT să înlocuiască vreodată oamenii?
Textele antice incomplete ar putea fi reîntregite folosind inteligența artificială
Un sistem de Inteligență Artificială poate citi pe buze în mai multe limbi