Un nou studiu arată că șoferii din SUA care folosesc sisteme avansate de asistență la condus, precum sistemul Autopilot al Tesla sau Super Cruise de la General Motors, își tratează autoturismele ca și cum ar fi complet autonome, în ciuda avertismentelor.
Institutul de Asigurări pentru Siguranța Autostrăzilor (IIHS) din SUA, un grup finanțat de industrie care îi determină pe producătorii de automobile să producă vehicule mai sigure, a declarat marți, 11 octombrie, că un sondaj a revelat faptul că șoferii din SUA care utilizează în mod obișnuit Super Cruise, ProPILOT Assist (Nissan/Infiniti) și Autopilot „erau mai predispuși să desfășoare activități care nu au legătură cu condusul autovehiculului, cum ar fi să mănânce sau să trimită mesaje, în timp ce folosesc sistemele de automatizare parțială decât în timp ce conduc neasistat”.
Studiul IIHS pe 600 de utilizatori activi a constatat că 53% dintre utilizatorii Super Cruise, 42% dintre utilizatorii Autopilot și 12% dintre proprietarii ProPILOT Assist „ au declarat că se simt confortabil să-și trateze vehiculele ca fiind complet autonome”.
Aproximativ 40% dintre utilizatorii Autopilot și Super Cruise, două sisteme cu funcții de blocare la neacordarea de atenție, au raportat că sistemele s-au oprit la un moment dat în timp ce conduceau și nu s-au reactivat, scrie Reuters.
„Mesajul principal de aici este că primii care adoptă aceste sisteme încă au o înțelegere slabă a limitelor tehnologiei”, a spus președintele IIHS, David Harkey.
Studiul vine în timp ce Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) din SUA examinează cu atenție accidentele sistemelor de pilot automat.
Începând cu 2016, NHTSA a deschis 37 de investigații speciale care au implicat 18 decese în accidente cu vehicule Tesla și în care au fost suspectate de utilizare sisteme precum Autopilot.
Tesla nu a răspuns solicitărilor de comentarii. Tesla spune că Autopilot nu face vehiculele complet autonome și este destinat utilizării cu un șofer pe deplin atent, care este pregătit să preia conducerea.
GM a spus că „credem că implicarea șoferului este esențială și este necesară pentru a opera orice sistem avansat de asistență în orice vehicul pe care îl vindem”.
În august, GM a spus că proprietarii pot folosi Super Cruise pe 643.740 km de drumuri nord-americane, compania intenționând să ofere Super Cruise pe 22 de modele până la sfârșitul anului 2023.
IIHS a spus că reclamele pentru Super Cruise se concentrează pe capabilitățile de „mâini libere”, în timp ce Autopilot evocă numele folosit în avioanele de pasageri și „implică faptul că sistemul Tesla este mai capabil decât este în realitate”.
În antiteză, IIHS a remarcat că ProPILOT Assist „sugerează că aceasta este o caracteristică de asistență, mai degrabă decât un înlocuitor pentru șofer”.
NHTSA și producătorii auto spun că niciunul dintre aceste sisteme nu face vehiculele complet autonome.
Nissan a spus că numele sistemului său „comunică în mod clar ProPILOT Assist ca sistem de ajutor pentru șofer și necesită operare manuală. Șoferul păstrează controlul vehiculului în permanență”.
Universul a fost recreat în Minecraft. Cât a durat totul?
Un singur încărcător pentru toate dispozitivele electronice până în 2024
Test de cultură generală. Ce înseamnă CPU?
O reţea uriaşă de propagandă rusă care viza Europa, dezactivată de Facebook