O treime dintre paginile web de phishing își încetează activitatea după doar o zi
O treime din paginile de phishing încetează să existe după o singură zi, ceea ce face ca primele ore din viața unei pagini să fie cele mai periculoase pentru utilizatori, arată un studiu.
În acest studiu, cercetătorii Kaspersky au analizat 5.307 exemple de pagini de phishing în perioada 19 iulie – 2 august 2021. O parte semnificativă a link-urilor (1.784) au încetat să mai fie active după prima zi de monitorizare, iar numeroase pagini încetează să mai existe după câteva ore. Ca urmare, în primele 13 ore de la monitorizare, un sfert din toate paginile erau inactive, iar jumătate dintre pagini nu existau mai mult de 94 de ore.
Durata de viață a unei pagini de phishing depinde de momentul în care aceasta devine vizibilă pentru administratorii de drept ai site-ului și este eliminată de aceștia. Chiar dacă phisher-ii și-au instalat propriul server pe domeniul achiziționat și sunt suspectați de activitate frauduloasă, registratorii îi pot priva pe atacatori de dreptul de a avea găzduite datele pe acesta.
Cu fiecare oră de viață a unui nou site, acesta apare în mai multe baze de date anti-phishing, ceea ce înseamnă că tot mai puține victime potențiale îl vor vizita. Deoarece ciclul de viață al unor astfel de pagini este atât de scurt, phisher-ii caută să distribuie link-uri către paginile de phishing imediat ce acestea sunt create, pentru a asigura cea mai largă acoperire posibilă pentru potențialele victime în primele ore, cât timp site-urile lor sunt încă active.
Paginile web de phishing trebuie să se răspândească rapid pentru a avea succes
Adesea, atacatorii aleg să creeze o pagină nouă în loc să modifice una existentă. În plus, foarte rar phisher-ii pot schimba pagina pentru a evita blocarea. De exemplu, dacă atacatorii folosesc un brand ca momeală, ar putea să-l schimbe cu un altul. Cu toate acestea, majoritatea paginilor sunt pur și simplu blocate în momentul în care phisher-ii decid să le schimbe forma de activitate.
O altă metodă este crearea unor elemente de cod generate aleatoriu care nu sunt vizibile pentru utilizator, dar pot împiedica motoarele anti-phishing să-i blocheze pentru o perioadă mai lungă de timp. Cu toate acestea, motorul Kaspersky anti-phishing trece cu ușurință peste aceste trucuri.
Dintre paginile al căror conținut este modificat pentru a nu fi blocat, majoritatea imită giveaway-ul PUBG, unul dintre cele mai cunoscute evenimente din acest popular joc online. Atacatorii modifică conținutul paginii în timp util pentru a se potrivi cu noul sezon, cu un eveniment temporar din joc sau pentru ca pagina de phishing să semene cât mai mult cu originalul.