Facebook a înregistrat o scădere a numărului de utilizatori activi zilnici (DAU) pentru prima dată în istoria sa de 18 ani.
Compania mamă a Facebook, Meta Networks, a anunțat că DAU au scăzut la 1,929 miliarde în cele trei luni până la sfârșitul lunii decembrie, față de 1,930 miliarde în trimestrul precedent.
De asemenea, firma a avertizat asupra încetinirii creșterii veniturilor în fața concurenței rivalilor precum TikTok și YouTube, în timp ce agenții de publicitate reduc și ei cheltuielile, anunță BBC.
Acțiunile Meta s-au prăbușit cu peste 20% în tranzacțiile de după închiderea pieței. Scăderea prețului acțiunilor Meta a șters peste 200 de miliarde de dolari din valoarea bursieră a companiei.
Acțiunile altor platforme de social media, inclusiv Twitter, Snap și Pinterest, au scăzut, de asemenea, brusc în timpul tranzacțiilor prelungite.
Directorul executiv Mark Zuckerberg a declarat că vânzările firmei au fost afectate de faptul că publicul, în special utilizatorii mai tineri, a plecat la rivali.
Meta, care deține a doua cea mai mare platformă de publicitate digitală din lume, după Google, a declarat, de asemenea, că a fost afectată de modificările privind confidențialitatea din sistemul de operare Apple.
Modificările au îngreunat pentru branduri targetarea și măsurarea publicității pe Facebook și Instagram și ar putea avea un impact „de ordinul a 10 miliarde de dolari” pentru acest an, potrivit directorului financiar al Meta, Dave Wehner.
Veniturile totale ale Meta, din care cea mai mare parte provine din publicitate, au crescut la 33,67 miliarde de dolari în această perioadă, depășind cu puțin previziunile pieței.
De asemenea, compania a prognozat venituri cuprinse între 27 și 29 de miliarde de dolari pentru următorul trimestru, ceea ce este mai puțin decât se așteptau analiștii.
Zuckerberg a declarat că este încrezător că investițiile în video și în realitatea virtuală vor da roade, așa cum au făcut-o și pariurile anterioare pe publicitatea mobilă și pe Instagram stories.