82% dintre europeni și-ar dori să poată șterge definitiv ceva postat pe profilul lor de socializare în 2021, arată un studiu realizat de Karpersky.
Potrivit unui comunicat al companiei, Kaspersky a prezentat rezultatele unui sondaj european care investighează nivelurile de conștientizare și atitudinile consumatorilor față de confidențialitatea online și amprenta datelor. Sondajul arată că generația Z este mai neglijentă când vine vorba de controlul pe care îl are asupra datelor, dat fiind că mulți reprezentanți ai săi și-ar dori să poată șterge definitiv o postare online publicată anterior.
Studiul a chestionat peste 8.500 de utilizatori de internet cu vârste începând de la 16 ani, din 11 țări, și a identificat neînțelegeri larg răspândite în rândul respondenților, cu privire la nivelul perceput de control pe care îl au asupra identității lor online, un număr semnificativ dintre aceștia considerând în mod eronat că, atunci când vine vorba de conturile și postările din rețelele sociale, acestea pot fi șterse definitiv.
„Postările pe care le
Aproape jumătate dintre directori au recunoscut că au studiat profilurile online ale colegilor atunci când aceștia s-au alăturat companiei și au găsit lucruri pe baza cărora i-au judecat, în timp ce peste 40% dintre respondenți au spus că și ei cunosc pe cineva a cărui slujbă sau carieră a fost afectată negativ din cauza unei postări vechi pe social media.
În ciuda acestui fapt, aproape o treime dintre oameni nu și-au revizuit sau șters niciodată vechile postări de pe rețelele sociale.
Percepția formată prin intermediul prezenței online este o problemă pentru mulți oameni. În total, 42% dintre consumatori susțin că profilurile lor de social media nu îi reprezintă în mod autentic. Încă 48% afirmă că alții și-ar putea forma o impresie greșită despre ei din istoricul căutărilor pe internet.
În mod îngrijorător, majoritatea (81%) tinerilor de 16-21 de ani cred în mod eronat că au control complet pentru a șterge definitiv ceva din prezența lor online.
Milioane de oameni care decedează lasă în urmă profiluri de rețele sociale și un anumit istoric de căutare pe internet. Mulți, desigur, nu au șansa de a-și revizui mai întâi amprenta digitală. Acest sondaj a identificat o lipsă de conștientizare îngrijorătoare, aproape o treime (30%) dintre consumatori nu s-au gândit la ce va însemna amprenta lor digitală odată ce vor muri, aproape o cincime (19%) presupunând în mod eronat că toate conturile lor de pe rețelele sociale vor fi șterse automat și definitiv. Rezultatele au constatat, de asemenea, că 37% dintre respondenți spun că ar fi dispuși să acceseze profilul de pe o rețea socială al unui părinte decedat dacă acesta le-ar lăsa detaliile de conectare în testament.