Robotul care îți poate aduce cumpărăturile, creat de Nuro, a primit un upgrade major
Vehiculele autonome precum cele de la Zoox sau Waymo au un scop simplu: să ducă oamenii dintr-un loc în altul. Însă, o companie numită Nuro a creat robotul care aduce cumpărăturile, cum ar fi alimente sau pizza, în loc de pasageri.
Roboții lor pe roți sunt mult mai mari decât mașinile Amazon Scout și nu merg pe trotuare, ci pe șosele.
Compania tocmai a prezentat ultima versiune a vehiculului lor. Această versiune a adorabilului vehicul electric pe patru roți va putea transporta aproape 500 de kilograme de produse alimentare, spune Nuro, fiind echipat cu sisteme de încălzire și răcire pentru a păstra mâncarea caldă sau rece, în funcție de ceea ce transportă în compartiment.
La fel ca alte vehicule cu conducere autonomă, vehiculul de la Nuro folosește senzori precum lidar, camere și radar pentru a percepe obiectele din jur.
Robotul care aduce cumpărăturile pune siguranța pietonilor pe primul loc
Vehiculul Nuro din prima generație măsura aproximativ 2,4 metri lungime și puțin peste un metru lățime. Președintele companiei, Dave Furgoson, a spus la acea vreme că, deoarece mașina mică nu va transporta oameni, la nevoie „vor putea sacrifica vehiculul”.
Adică acesta s-ar putea îndrepta singur către un obiect, de exemplu un copac, în loc să lovească o persoană. În anii care au trecut, compania a lansat o a doua versiune, numită R2, iar acum au ajuns la cea de-a treia generație, care nu se numește R3. Se numește doar Nuro, este mai mare și are mai mult spațiu pentru marfă decât R2.
Robotul care aduce cumpărăturile, în versiunea actuală, are un airbag care se poate declanșa în exterior. Acesta se poate declanșa dacă vehiculul lovește vreodată pe cineva. La fel ca vehiculul din prima generație, „noul vehicul continuă să acorde prioritate siguranței altor utilizatori ai drumului, în special pietonilor și bicicliștilor”, față de conținutul din interior, a spus compania într-un comunicat de presă.
Compania a lansat pentru prima dată un serviciu de livrare de produse alimentare în statul american Arizona în 2018 cu lanțul de produse alimentare Kroger, dar l-a oprit în 2019.
R2 va fi folosit pentru livrări „cât mai curând posibil”
Înainte ca Nuro să-și folosească vehiculele R1 acolo, compania a folosit Toyota Prius cu conducere autonomă. Nuro s-a mutat în Houston, Texas în 2019 și apoi în Mountainview, California, la sfârșitul lui 2021, concentrându-și testele din California pe livrările de la lanțul de magazine 7-Eleven.
„Nuro intenționează, de asemenea, să efectueze teste în Houston cu FedEx, ca parte a angajamentului său pe termen lung. Anul trecut, Nuro a lansat, de asemenea, livrările R2 pentru prima dată în Houston cu Domino’s”, a spus un purtător de cuvânt al companiei, scrie Popular Science.
În California, compania și lanțul de magazine 7-Eleven vor decide împreună să înceapă să folosească R2 pentru livrări „cât mai curând posibil”. Compania de vehicule autonome spune că va face ultimele retușuri ale vehiculelor Nuro într-o unitate de 40 de milioane de dolari din Nevada, după ce BYD America de Nord va construi mașinile în California.
Vă recomandăm să citiți și:
Producătorul de electronice care va face mașini electrice
Ford a patentat o tehnologie care ar permite afișarea reclamelor direct în bordul mașinii