Autorităţile franceze de reglementare au amendat Google şi Facebook cu 210 milioane de euro pentru modul de utilizare a „cookie-urilor”, datele folosite pentru a urmări utilizatorii online, au declarat joi autorităţile.
Giganţii tehnologici americani, inclusiv Apple şi Amazon, au fost supuşi unei presiuni din ce în ce mai mari în întreaga Europă, unde s-au confruntat cu amenzi masive cu privire la modul în care operează.
Amenda de 150 de milioane de euro aplicată Google a fost una record dată de către Comisia Naţională pentru Tehnologia Informaţiei şi Libertate (CNIL) a Franţei, depăşind o amendă anterioară de 100 de milioane de euro împotriva companiei în decembrie 2020. Facebook a primit o amendă de 60 de milioane de euro, potrivit France 24.
„CNIL a stabilit că site-urile facebook.com, google.fr şi youtube.com (deţinut de Google) nu permit utilizatorilor să refuze utilizarea cookie-urilor la fel de simplu precum să le accepte”, a spus organismul de reglementare. Cele două platforme au la dispoziţie trei luni pentru a-şi adapta practicile, după care Franţa va aplica amenzi de 100.000 de euro pe zi, a adăugat CNIL.
Google a anunțat că îşi va schimba practicile în urma deciziei. „În conformitate cu aşteptările utilizatorilor de internet… ne angajăm să implementăm noi schimbări, precum şi să lucrăm activ cu CNIL ca răspuns la decizia sa”, a spus firma americană într-un comunicat.
Cookie-urile sunt mici pachete de date care sunt setate pe computerul unui utilizator atunci când acesta vizitează un site web, permiţând browserelor web să salveze informaţii despre sesiunea lor. Ele sunt foarte valoroase pentru companii precum Google şi Facebook ca modalităţi de personalizare a publicităţii, sursa lor principală de venit.
CNIL a susţinut că Google, Facebook şi YouTube facilitează consimţământul la cookie-uri printr-un singur buton, în timp ce respingerea solicitării necesită mai multe clicuri.