În timp ce febra metaversurilor a cuprins întreaga lume în acest an, unul dintre giganții chinezi din domeniul tehnologiei a dezvăluit o versiune a ecosistemului virtual care este sub așteptări până în prezent.
Metaversul poate fi definit, în linii mari, ca fiind următoarea generație a internetului – o lume virtuală în care oamenii interacționează prin intermediul unor avatare tridimensionale. Gigantul rețelelor de socializare Facebook a dschis această tendință în octombrie, schimbându-și numele în Meta și anunțând planuri pentru investiții conexe în valoare de 10 miliarde de dolari în următorul an, scrie CNBC.
Baidu, cu sediul la Beijing, plănuiește să organizeze luni evenimentul său anual pentru dezvoltatori în lumea virtuală a aplicației sale XiRang. Compania susține că aceasta va fi prima conferință chineză despre metavers.
Cu toate acestea, la un eveniment de avanpremieră desfășurat marți, executivul responsabil de XiRang a redus așteptările, menționând cât de multe aspecte nu sunt încă la înălțime.
Dezvoltarea aplicației a început în decembrie anul trecut, dar mai sunt încă șase ani până la lansarea completă, a declarat Ma Jie, vicepreședinte la Baidu. Ca răspuns la întrebări precum cea care cerea detalii despre acest termen, Ma a adoptat un ton apologetic: „Este o întrebare foarte bună, dar s-ar putea să nu am un răspuns foarte bun”.
Aplicația Baidu, așa cum există acum, poate găzdui 100.000 de participanți virtuali la conferința de luni, a declarat Ma, arătând reporterilor o reprezentare grafică a stadionului virtual.
El a spus că Baidu își propune să construiască o platformă open-source pentru dezvoltatorii de metaverse – o infrastructură pentru o lume virtuală.
Evenimentul de luni marchează deschiderea XiRang pentru dezvoltatori, deocamdată în principal în China.
Calendarul lui Baidu reflectă înțelegerea de către companie a metaversului, abordarea sa conservatoare în gestionarea așteptărilor și mediul de reglementare din China.
În ultimele 18 luni, guvernul chinez a luat măsuri drastice împotriva presupuselor practici monopoliste ale giganților chinezi din domeniul tehnologiei internetului, prin amenzi și noi reglementări. De asemenea, Beijingul a promulgat anul acesta o nouă lege privind confidențialitatea datelor. Analiștii spun că factorii de decizie politică încearcă să abordeze problemele legate de inegalitatea veniturilor, sprijinind în același timp creșterea bazată pe inovare.
Internetul din China este controlat strict de către guvern, fiind blocate site-urile străine de socializare Facebook și Twitter. Google și-a operat motorul de căutare în China doar pentru scurt timp.