Samsung Electronics a înregistrat cel mai ridicat profit trimestrial din ultimii trei ani şi a anunţat că ne vom confrunta cu o criză a cipurilor la nivel global şi în 2022, însă investitorii au temeri cu privire la viitorul companiei pe termen lung, potrivit FT.
Cel mai mare producător de cipuri de computer, smartphone-uri şi ecrane electronice din lume a beneficiat masiv de pe urma cererii ridicate în contextul pandemiei de Covid-19. Totuşi, acum se confruntă cu provocări după ce oamenii au început să se întoarcă la birouri şi economiile au început să se redeschidă.
Profitul net al Samsung a crescut cu 31% la 10,4 miliarde de dolari în trimestrul iulie-septembrie, în timp ce vânzările au crescut cu 10% până la un nivel record de 63,3 miliarde de dolari.
Compania a avertizat că actuala criză a componentelor ar putea afecta livrările către unii clienţi în al patrulea trimestru şi a atras atenţia asupra incertitudinilor legate de lanţul de aprovizionare şi de preţuri ridicate la materii prime pentru anul 2022.
Samsung estimează că vânzările de electrocasnice vor încetini în 2022, întrucât oamenii ar putea petrece mai puţin timp în locuinţele lor. Cu toate acestea, sud-coreeni consideră că vânzările de smartphone-uri vor creşte, după ce ultimul trimestru a adus un val de popularitate bazat pe telefoanele pliabile ale companiei.
Acţiunile Samsung au crescut uşor cu 0,3% după anunţ, însă de la începutul anului acestea înregistrează o scădere de 12%. Investitorii au temeri legate de strategia companiei şi de modul în care aceasta va gestiona criza componentelor.
„Probabil vom vedea o stagnare pe vânzările electronicelor de consum anul viitor, în contextul unei posibile stagflaţii şi al unor preţuri instabile pe piaţa de energie”, a notat Kim Young-woo, analist în cadrul SK Securities, conform ZF.
Boom-ul de câștiguri al Big Tech – marile companii din tehnologie – s-a întins până în al treilea trimestru, cu o creștere a cloud computing-ului și o revenire puternică a publicității digitale, confirmând că 2021 va fi un an de glorie pentru acest sector.
Veniturile trimestriale ale giganților tehnologici Microsoft și Alphabet, compania mamă a Google, au urcat peste așteptările Wall Street. Împreună, cele două companii au înregistrat venituri de 110,4 miliarde de dolari – o creștere combinată de 33% față de trimestrul al treilea al anului trecut.
Câștigurile au fost construite pe baza cererii susținute pentru cloud computing, în parte datorită trecerii la munca la distanță, în timp ce vânzările de publicitate s-au consolidat la Google datorită tendințelor de călătorie și de vânzare cu amănuntul care se redresează la nivel global.
„Ambele acțiuni au avut pur și simplu performanțe masive”, a declarat Brent Thill, analist la Jefferies. El a subliniat că respectivele lor câștiguri din acest an – 42% pentru Microsoft și 62% pentru Alphabet – au „zdruncinat” performanța piețelor în general.
Cu 22%, creșterea trimestrială a veniturilor Microsoft a fost la cel mai ridicat nivel din 2014, stimulată de succesul diviziei sale de cloud, care a crescut cu 36%.
„Nu știu cât de bine poate fi mai bine din partea Microsoft”, a adăugat Thill. „Să crești în acest ritm, la dimensiunea lor, este o nebunie. Nu am altă modalitate de a spune asta”.
La Google, cloud computing a ratat estimările înalte ale consensului analiștilor, dar, cu 5 miliarde de dolari, a înregistrat totuși o creștere de 45% de la un an la altul.
În ceea ce privește activitatea de căutare, directorii Alphabet au indicat redeschiderea cumpărăturilor și a călătoriilor ca fiind un motor al revenirii vânzărilor de publicitate. În special, tendințele pentru căutări precum „deschis acum lângă mine” au fost de patru ori mai mari decât în aceeași perioadă a anului trecut, a declarat Philipp Schindler, director de afaceri, potrivit Mediafax.
El a avertizat, totuși, că rezultatele au fost inegale din punct de vedere geografic. „Unele economii au repornit și au accelerat – deși cu viteze diferite”, le-a spus el investitorilor. „Alte țări, în funcție de reglementările și vaccinurile locale, și-au revenit mai lent. Este clar că incertitudinea este noua normalitate. Lumea este în schimbare”.
La site-ul de socializare Twitter, veniturile au crescut cu 37% în ritm anual, ajungând la 1,28 miliarde de dolari, modificările aduse de Apple fiind, de asemenea, descrise ca având un „impact modest în curs de desfășurare”.
Twitter a înregistrat o pierdere netă de 537 de milioane de dolari după ce a plătit pentru a soluționa un proces colectiv intentat de acționari și după ce a accelerat investițiile.
Luni, Facebook a adoptat o notă ceva mai precaută în ceea ce privește impactul modificărilor aduse de Apple, afirmând că se așteaptă la „vânturi frontale continue” pentru restul anului. Principala rețea de socializare a înregistrat o creștere a veniturilor de 35% de la an la an, în pofida faptului că a fost în centrul unui torent de presă negativă și a unei presiuni de reglementare.