TikTok copiază Facebook la un an după ce Facebook a copiat TikTok
TikTok a introdus recent TikTok stories, o funcţie care le permite utilizatorilor să posteze conţinut ce dispare în termen de 24 de ore.
Compania a confirmat noua caracteristică, asemănătoare celei prezente pe Instagram, după ce un utilizator al Twitter a postat online o serie de capturi de ecran. De altfel, firma susţine că „experimentează pentru a le oferi utilizatorilor noi modalităţi prin care să îşi aducă la viaţă ideile în cadrul comunităţii TikTok”.
Mişcarea marchează încă un exemplu conform căruia cele mai populare platforme din industria tech nu încetează să adopte ideile de succes ale rivalilor, chiar dacă Facebook, Google şi alţi giganţi din Silicon Valley au tras semnale de alarmă cu privire la comportamentul anticompetitiv al altor companii, relatează Business Insider.
Platforma Instagram a lansat Stories în 2016 şi a fost comparată imediat cu Snapchat, care oferea de câţiva ani funcţia de 24 de ore. Instagram Stories a devenit unul dintre cele mai active instrumente ale platformei, cu peste 500 de milioane de utilizatori zilnici activi.
Însă între timp a apărut în scenă un nou jucător major, în contextul în care videoclipurile scurte şi algoritmul din cadrul TikTok au câştigat devotamentul a sute de milioane de oameni din toată lumea.
Ce a copiat Facebook de la TikTok
Facebook şi-a luat rapid notiţe şi a debutat în august 2020 o funcţie identică pe Instagram, aplicaţie deţinută de grupului lui Mark Zuckerberg.
Instagram Reels a reprezentat planul companiei de a concura cu aplicaţia chineză, produsă de ByteDance. Iar acum se pare că TikTok Stories plănuieşte să se lupte de la egal la egal cu Instagram.
După cum a spus şi CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg, există „un număr finit de mecanici pentru social media ce pot fi inventate” şi, „odată ce vei câştiga într-un anumit domeniu, va fi extrem de dificil să fii depăşit dacă rivalii nu vor veni cu ceva diferit”.
Zuckerberg a lansat comentariile într-o serie de e-mail-uri din 2012, în care explica faptul că Instagram reprezintă o ameninţare care ar putea răni businessurile deţinute de Facebook.
În acelaşi an, Facebook a cumpărat Instagram pentru un miliard de dolari, achiziţionând ulterior WhatsApp pentru 19 miliarde de dolari.