Autorităţile de reglementare din Uniunea Europeană şi din Marea Britanie au anunţat lansarea unor investigaţii care vizează compania Facebook, pe fondul suspiciunilor de utilizare abuzivă a datelor clienţilor în scopuri publicitare, informează cotidianul Financial Times.
Uniunea Europeană a anunţat o investigaţie pentru a stabili dacă Facebook a încălcat reglementările comunitare „prin utilizarea datelor colectate de companii de publicitate pentru a concura cu acestea pe pieţe de genul reclamelor punctuale”. În plus, autorităţile europene verifică serviciul de publicitate „Facebook Marketplace”, utilizat pe reţeaua de socializare online.
La rândul său, Autoritatea pentru Concurenţă şi Pieţe din Marea Britanie verifică dacă Facebook exercită „poziţie dominantă pe platformele de socializare online sau pe pieţe digitale de publicitate prin colectarea şi utilizarea datelor”.
Uniunea Europeană şi Marea Britanie au adoptat în ultimele luni abordări similare în contracararea dominaţiei marilor companii din domeniul tehnologiilor digitale. Autoritatea britanică pentru Concurenţă şi Pieţe a lansat în ianuarie investigaţii împotriva companiilor Google, Apple şi Facebook. La rândul său, Comisia Europeană investighează companiile Google, Microsoft, Amazon şi Apple.
Andrea Coscelli, directorul Autorităţii britanice pentru Concurenţă şi Pieţe, a anunţat că Londra va coopera cu Uniunea Europeană în investigaţii.