Compania LG Electronics din Coreea de Sud va renunța la divizia de telefonie mobilă, care înregistrază pierderi, după ce nu a găsit un cumpărător. Acesta urmează să fie prima marcă majoră de smartphone-uri care se retrage complet de pe piață, relatează Reuters.
Decizia va lăsa cota de 10% deținută pe piața din America de Nord, unde este marca nr. 3, să fie înghițită de Samsung Electronics și Apple Inc.
Divizia de smartphone-uri LG a înregistrat pierderi timp de aproape șase ani, totalizând aproximativ 4,5 miliarde de dolari. Abandonarea sectorului extrem de competitiv ar permite LG să se concentreze pe domenii de creștere, cum ar fi componente pentru vehicule electrice, dispozitive conectate și casele inteligente, se arată într-un comunicat.
În perioade mai bune, LG a lansat pe piață o serie de inovații în domeniul telefoanelor mobile, inclusiv camere cu unghi ultra-larg, iar în 2013 a fost al treilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, după Samsung și Apple.
Mai târziu, modelele sale emblematice au suferit atât de probleme software, cât și hardware, care, combinate cu actualizările mai lente ale software-ului au făcut ca marca să piardă teren. Analiștii au criticat, de asemenea, compania pentru lipsa de expertiză în marketing în comparație cu rivalii chinezi.
Alte mărci cunoscute de telefoane mobile, cum ar fi Nokia, HTC și Blackberry, au suferit căderi, de asemenea, nu au dispărut complet, potrivit Mediafax.
Cota globală actuală a LG este de doar aproximativ 2%. Anul trecut a livrat 23 de milioane de telefoane, comparativ cu 256 de milioane ale Samsung, potrivit furnizorului de cercetare Counterpoint.
În plus față de America de Nord, compania are o prezență considerabilă în America Latină, unde se clasează pe locul 5. Divizia de smartphone-uri LG, cea mai mică dintre cele cinci ale sale, care reprezintă aproximativ 7% din venituri, va fi lichidată până la 31 iulie. LG va oferi asistență și actualizări de software pentru clienții produselor mobile existente pentru o perioadă de timp care va varia în funcție de regiune.