Home » Lumea digitală » Românii și electronicele scumpe. Câți ar investi în ele

Românii și electronicele scumpe. Câți ar investi în ele

Românii și electronicele scumpe. Câți ar investi în ele
Credit foto: Pixabay
Publicat: 26.02.2021

Doar 18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice și ar alege branduri mai scumpe, în timp ce jumătate dintre ei ar alege branduri de mijloc, deoarece raportul calitate-preț este cel mai important.

Potrivit unui studiu al Reveal Marketing Research referitor la obiceiurile de achiziție ale românilor privind produsele electronice, se observă tendința spre a investi în branduri cu prețuri mai ridicate pentru: telefoane (32% dintre români cu această opțiune), laptop-uri (30%) și calculatoare (22%).

„Observăm că pentru cei dispuși să cheltuie, criteriile emoționale precum loialitatea față de brand cântăresc puternic în decizia de alegere. 23% dintre oameni se declară loiali, spunând că achiziționează mereu același brand, indiferent de promoții. Cele mai loiale se arată persoanele cu vârste între 35-44 de ani (30% dintre aceștia)”, se arată într-un comunicat al realizatorilor studiului.

Conform acestora, totuși, pentru majoritatea românilor, raportul avantajos calitate-preț este cel mai important. 1 din 2 respondenți declară că ar alege branduri cu prețuri de mijloc și țin foarte mult la un echilibru între calitatea produsului și costul acestuia.

Unde caută românii electronice la prețuri medii

Similar, telefoanele (60%), laptop-urile (61%) și calculatoarele (53%) sunt produsele principale pentru care românii ar căuta branduri cu prețuri medii și raport calitate-preț bun. Tabletele (60%), smartwatch-urile (48%), căștile (49%) și sistemele audio (49%) sunt alte produse electronice pentru care un raport bun calitate-preț este important în achiziție.

În medie, doar 13% dintre români declară că ar alege branduri mai ieftine și nu consideră că merită să investești foarte mult în aceste produse. Brățările fitness (17%) și accesoriile pentru telefoane, tablete, laptop-uri (23%) sunt produse pentru care romanii nu ar fi dispuși să plătească foarte mult.

45% dintre români spun că merg în magazinele fizice de profil pentru a cumpăra produse electronice, comparativ cu 36% care preferă varianta comenzilor online de pe site-urile magazinelor. Diferența se poate explica prin faptul că oamenii își doresc să vadă produsul în realitate și să aibă posibilitatea de a-l testa înainte de achiziție. Pentru aceștia, poate fi important să înțeleagă mai bine produsul în care investesc banii. Totodată, observăm și o diferență între mediul urban și rural în ceea ce privește preferință pentru magazinele fizice, 53% dintre cei din rural preferă să meargă în magazin, comparativ cu 38% dintre cei din mediul urban cu aceeași preferință”, se mai arată în comunicat.

De unde cumpără românii cel mai mult

La nivelul întregului eșantion, dintre toate produsele, telefonul este achiziționat din magazinele fizice în cea mai mare proporție de români (52%), în special de cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (62% dintre aceștia). Cu toate acestea, principala sursă de informare despre produsele electronice este site-ul magazinelor de specialitate – peste jumătate dintre români (55%) declară că se informează de aici, potrivit Reveal Marketing Research. Recomandările primite de la prieteni, familie sau cunoscuți în legătură cu produsele electronice sunt importante pentru 32% dintre români, cu precădere pentru cei cu vârste între 45-55 ani (35%).

Promoțiile au și rolul de a influența loialitatea consumatorilor față de brandurile de electronice – întrebați cât de loiali sunt atunci când cumpără din această categorie, 69% dintre români spun că alegerea brandului e ghidată în funcție de promoții. „Astfel, din cei 69% – 50% obișnuiesc să alterneze cam aceleași branduri de electronice, în funcție de promoții, iar 19% declară că nu cumpără aceleași branduri, ci se orientează doar în funcție de promoții. Doar 8% dintre respondenți variază mereu opțiunile de achiziție și nu sunt loiali, spunând că nu cumpără aceleași branduri și se uită la alte criterii față de oferte – reclame, aspectul atractiv al produsului”, au mai transmis realizatorii studiului.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Trucul foarte simplu prin care oamenii pot să comunice cu pisicile
Trucul foarte simplu prin care oamenii pot să comunice cu pisicile
Cât de compatibil este adevărul cu democrația?
Cât de compatibil este adevărul cu democrația?
Creștere accentuată a cazurilor de gripă. Ce recomandă Ministerul Sănătății?
Creștere accentuată a cazurilor de gripă. Ce recomandă Ministerul Sănătății?
Unul dintre cele mai controversate personaje ale istoriei contemporane. Adorat cu îndârjire şi astăzi în ţara natală, este vinovat pentru moartea a 70 de milioane de oameni
Unul dintre cele mai controversate personaje ale istoriei contemporane. Adorat cu îndârjire şi astăzi în ţara natală, ...
Cum au fraudat doi români statul britanic cu sute de mii de lire sterline?
Cum au fraudat doi români statul britanic cu sute de mii de lire sterline?
Câți bani cash mai folosesc europenii?
Câți bani cash mai folosesc europenii?
Statele Unite interzic dronele fabricate în afara țării, în special cele din China
Statele Unite interzic dronele fabricate în afara țării, în special cele din China
Chiar și câinii pot face Alzheimer. Care sunt semnele de demență canină?
Chiar și câinii pot face Alzheimer. Care sunt semnele de demență canină?
Pământul ar fi putut fi devastat de explozii spațiale „invizibile”
Pământul ar fi putut fi devastat de explozii spațiale „invizibile”
Cum s-au schimbat planurile militare ale României după Războaiele Balcanice
Cum s-au schimbat planurile militare ale României după Războaiele Balcanice
Cercetătorii au descoperit că anotimpurile Pământului sunt ciudat de desincronizate
Cercetătorii au descoperit că anotimpurile Pământului sunt ciudat de desincronizate
Cinci evenimente istorice petrecute de Crăciun care au schimbat lumea
Cinci evenimente istorice petrecute de Crăciun care au schimbat lumea
O istorie culturală a Crăciunului, dincolo de mituri și tradiții „eterne”. Cum au apărtul cadourile, luminițele și decorațiunile?
O istorie culturală a Crăciunului, dincolo de mituri și tradiții „eterne”. Cum au apărtul cadourile, luminițele ...
Chris Rea, peste patru decenii de muzică fără compromisuri. „Mi-am început viața ca un străin”
Chris Rea, peste patru decenii de muzică fără compromisuri. „Mi-am început viața ca un străin”
Singur de Crăciun? Iată cum poți transforma liniștea într-un aliat pentru echilibrul emoțional
Singur de Crăciun? Iată cum poți transforma liniștea într-un aliat pentru echilibrul emoțional
Cum a ajuns Apărarea Aerospațială americană să-l urmărească pe Moș Crăciun timp de 70 de ani?
Cum a ajuns Apărarea Aerospațială americană să-l urmărească pe Moș Crăciun timp de 70 de ani?
Test de cultură generală. De ce aduce ghinion să lași o pălărie pe pat?
Test de cultură generală. De ce aduce ghinion să lași o pălărie pe pat?
Știința nu așteaptă: Evenimentele care au scris istorie în astronomie chiar de Crăciun
Știința nu așteaptă: Evenimentele care au scris istorie în astronomie chiar de Crăciun