Home » Lumea digitală » Românii și electronicele scumpe. Câți ar investi în ele

Românii și electronicele scumpe. Câți ar investi în ele

Românii și electronicele scumpe. Câți ar investi în ele
Credit foto: Pixabay
Publicat: 26.02.2021

Doar 18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice și ar alege branduri mai scumpe, în timp ce jumătate dintre ei ar alege branduri de mijloc, deoarece raportul calitate-preț este cel mai important.

Potrivit unui studiu al Reveal Marketing Research referitor la obiceiurile de achiziție ale românilor privind produsele electronice, se observă tendința spre a investi în branduri cu prețuri mai ridicate pentru: telefoane (32% dintre români cu această opțiune), laptop-uri (30%) și calculatoare (22%).

„Observăm că pentru cei dispuși să cheltuie, criteriile emoționale precum loialitatea față de brand cântăresc puternic în decizia de alegere. 23% dintre oameni se declară loiali, spunând că achiziționează mereu același brand, indiferent de promoții. Cele mai loiale se arată persoanele cu vârste între 35-44 de ani (30% dintre aceștia)”, se arată într-un comunicat al realizatorilor studiului.

Conform acestora, totuși, pentru majoritatea românilor, raportul avantajos calitate-preț este cel mai important. 1 din 2 respondenți declară că ar alege branduri cu prețuri de mijloc și țin foarte mult la un echilibru între calitatea produsului și costul acestuia.

Unde caută românii electronice la prețuri medii

Similar, telefoanele (60%), laptop-urile (61%) și calculatoarele (53%) sunt produsele principale pentru care românii ar căuta branduri cu prețuri medii și raport calitate-preț bun. Tabletele (60%), smartwatch-urile (48%), căștile (49%) și sistemele audio (49%) sunt alte produse electronice pentru care un raport bun calitate-preț este important în achiziție.

În medie, doar 13% dintre români declară că ar alege branduri mai ieftine și nu consideră că merită să investești foarte mult în aceste produse. Brățările fitness (17%) și accesoriile pentru telefoane, tablete, laptop-uri (23%) sunt produse pentru care romanii nu ar fi dispuși să plătească foarte mult.

45% dintre români spun că merg în magazinele fizice de profil pentru a cumpăra produse electronice, comparativ cu 36% care preferă varianta comenzilor online de pe site-urile magazinelor. Diferența se poate explica prin faptul că oamenii își doresc să vadă produsul în realitate și să aibă posibilitatea de a-l testa înainte de achiziție. Pentru aceștia, poate fi important să înțeleagă mai bine produsul în care investesc banii. Totodată, observăm și o diferență între mediul urban și rural în ceea ce privește preferință pentru magazinele fizice, 53% dintre cei din rural preferă să meargă în magazin, comparativ cu 38% dintre cei din mediul urban cu aceeași preferință”, se mai arată în comunicat.

De unde cumpără românii cel mai mult

La nivelul întregului eșantion, dintre toate produsele, telefonul este achiziționat din magazinele fizice în cea mai mare proporție de români (52%), în special de cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (62% dintre aceștia). Cu toate acestea, principala sursă de informare despre produsele electronice este site-ul magazinelor de specialitate – peste jumătate dintre români (55%) declară că se informează de aici, potrivit Reveal Marketing Research. Recomandările primite de la prieteni, familie sau cunoscuți în legătură cu produsele electronice sunt importante pentru 32% dintre români, cu precădere pentru cei cu vârste între 45-55 ani (35%).

Promoțiile au și rolul de a influența loialitatea consumatorilor față de brandurile de electronice – întrebați cât de loiali sunt atunci când cumpără din această categorie, 69% dintre români spun că alegerea brandului e ghidată în funcție de promoții. „Astfel, din cei 69% – 50% obișnuiesc să alterneze cam aceleași branduri de electronice, în funcție de promoții, iar 19% declară că nu cumpără aceleași branduri, ci se orientează doar în funcție de promoții. Doar 8% dintre respondenți variază mereu opțiunile de achiziție și nu sunt loiali, spunând că nu cumpără aceleași branduri și se uită la alte criterii față de oferte – reclame, aspectul atractiv al produsului”, au mai transmis realizatorii studiului.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
De unde provin piesele din mozaicul lui Alexandru cel Mare? Iată ce arată cele mai noi analize!
De unde provin piesele din mozaicul lui Alexandru cel Mare? Iată ce arată cele mai noi analize!
102 ani mai târziu, Nosferatu de atunci și Nosferatu de acum
102 ani mai târziu, Nosferatu de atunci și Nosferatu de acum
Robert Eggers, regizorul filmului Nosferatu. „Cu cât încerci mai mult să te îndepărtezi de întuneric, cu atât mai mult întunericul este chiar în spatele tău”
Robert Eggers, regizorul filmului Nosferatu. „Cu cât încerci mai mult să te îndepărtezi de întuneric, cu atât mai ...
Primul chatbot din lume, ELIZA, a fost „reînviat” folosind cod vechi de 60 de ani
Primul chatbot din lume, ELIZA, a fost „reînviat” folosind cod vechi de 60 de ani
Este oficial: un sondaj global confirmă că lumea are încredere în știință!
Este oficial: un sondaj global confirmă că lumea are încredere în știință!
Test de cultură generală. Care este cel mai scump lichid din lume?
Test de cultură generală. Care este cel mai scump lichid din lume?
„Majoronul”, particula bizară care ar putea explica cele mai mari mistere ale Universului
„Majoronul”, particula bizară care ar putea explica cele mai mari mistere ale Universului
Elefanții nu au dreptul la eliberare din captivitate pentru că nu sunt oameni, a decis o instanță americană
Elefanții nu au dreptul la eliberare din captivitate pentru că nu sunt oameni, a decis o instanță americană
Amendă uriașă pentru Google în Indonezia! Cum ar fi abuzat gigantul tehnologic de poziția sa pe piață?
Amendă uriașă pentru Google în Indonezia! Cum ar fi abuzat gigantul tehnologic de poziția sa pe piață?
O pisică a avut parte de voiajul vieții sale după ce a fost uitată în cala unui avion
O pisică a avut parte de voiajul vieții sale după ce a fost uitată în cala unui avion
Unul dintre cei mai culţi domni ai Ţării Româneşti
Unul dintre cei mai culţi domni ai Ţării Româneşti
OpenAI şi SoftBank își unesc forțele într-un proiect masiv de infrastructură pentru inteligenţa artificială
OpenAI şi SoftBank își unesc forțele într-un proiect masiv de infrastructură pentru inteligenţa artificială
Doar jumătate de felie de bacon pe zi poate crește riscul de demență
Doar jumătate de felie de bacon pe zi poate crește riscul de demență
„Victorie monumentală” pentru Prințul Harry împotriva tabloidelor din Marea Britanie
„Victorie monumentală” pentru Prințul Harry împotriva tabloidelor din Marea Britanie
Primul oraș european care testează taxiuri cu mașini autonome
Primul oraș european care testează taxiuri cu mașini autonome
Este adevărat că oamenii preistorici au trăit în peșteri?
Este adevărat că oamenii preistorici au trăit în peșteri?
De ce, în timpul „miliardului plictisitor”, Pământul nu a avut munți?
De ce, în timpul „miliardului plictisitor”, Pământul nu a avut munți?
Iată cum furnicile ar putea rezolva problemele traficului urban
Iată cum furnicile ar putea rezolva problemele traficului urban