Google a anunțat vineri că va bloca motorul de căutare în Australia dacă guvernul va continua demersul care ar obliga compania, alături de Facebook, să plătească companiilor media dreptul de a le folosi conținutul, relatează Reuters.
Amenințarea Google intensifică o dispută cu editori precum News Corp atent urmărită în întreaga lume. Google a avertizat că cei 19 milioane de utilizatori australieni ai săi se vor confrunta cu căutări slabe calitativ și vor avea probleme pe YouTube dacă noua lege va fi pusă în aplicare.
Australia este pe cale să adopte o lege care ar determina giganții tehnologici să negocieze plăți cu editorii și radiodifuzorii locali pentru conținutul inclus în rezultatele căutărilor sau în fluxurile de știri. Dacă nu pot încheia un acord, un arbitru numit de guvern va decide prețul.
„Împreună cu riscul financiar și operațional greu de gestionat dacă această versiune a codului ar deveni lege, nu am o avea altă opțiune reală decât să oprim punerea la dispoziție a căutărilor Google în Australia”, a declarat Mel Silva, director general pentru Australia și Noua Zeelandă, în fața unui comitet al senatului.
Silva nu a menționat YouTube în comentariile sale. Comentariile Google au atras o replică dură partea primului ministru australian Scott Morrison, care a spus că țara își stabilește regulile pentru „lucruri pe care le poți face în Australia”.
„Oamenii care doresc să lucreze așa în Australia sunt bineveniți. Dar nu răspundem la amenințări”, a declarat Morrison reporterilor.
În această săptămână, guvernul Statelor Unite a cerut Australiei să renunțe la legile propuse, care au un sprijin politic larg, potrivit Mediafax.
Australia a anunțat legislația luna trecută, după ce o investigație a constatat că Google și Facebook dețineau prea multă putere în industria mass-media, situație despre apreciată drept o amenințare pentru o democrație care funcționează bine.
Amenințarea Google de a-și limita serviciile în Australia a venit la doar câteva ore după ce gigantul de pe internet a ajuns la un acord de plată a conținutului cu unii editori francezi de știri, ca parte a unui program pe trei ani în valoare de 1,3 miliarde de dolari pentru sprijinirea companiilor media.