Google este prima mare corporaţie de tehnologie examinată de Marea Britanie, după ce Regatul Unit a părăsit blocul european, întrucât autorităţile de concurenţă au anunţat vineri că lansează o investigaţie asupra schimbărilor plănuite de Google în modelul de advertising, potrivit Bloomberg.
Autoritatea pentru Concurenţă şi Pieţe a declarat că „investighează planurile Google de a elemina cookie-urile pentru terţi şi alte funcţionalităţi ale Google Chrome”, conform unei declaraţii lansate de autoritate.
Aceste schimbări „ar putea submina abilitatea distribuitorilor de conținut de a genera venituri şi ar putea submina concurenţa în publicitatea digitală, sporind puterea Google în piaţă”, a semnalat autoritatea.
Distribuitorii de conținut şi companiile de tehnologie active în advertising au lansat apeluri publice în luna noiembrie prin care critică planurile Google, potrivit Mediafax.
Schimbările plănuite de gigantul american ar putea limita abilitatea terţilor de a colecta informaţii despre utilizatori, o pârghie necesară pentru ca publicitatea să genereze cât mai multă valoare. Companiile media mai mici ar putea pierde până la 75% din venituri din cauza acestor schimbări.