În contextul pandemiei, datele unui studiu realizat la nivel european arată o creștere exponențială a utilizării televizorului. Studiul arată o creștere a numărului de ore petrecut în fața ecranelor, dar și faptul că 5% dintre europeni își folosesc televizorul pe post de șemineu virtual.
TCL, producător de dispozitive electronice de consum și jucător în industria TV, în parteneriat cu CSA (Institutul de Știință și Analiză a comportamentului consumatorilor), a realizat un studiu dedicat cercetării relației de consum preferate de europeni în raport cu seturile lor TV.
51% dintre europenii intervievați s-au declarat încântați de ideea de a petrece timp cu cei dragi în fața televizorului, iar o familie din patru a declarat că în perioada sărbătorilor se va uita mai mult la televizor. În egală măsură, studiul a conchis că locul preferat pentru vizionare rămâne livingul, care este preferința principală a participanților la sondaj cu un procent covârșitor de 80%, devansând cu mult ideea de vizionare din dormitor (10%) sau bucătărie (1%).
Filmele și serialele sunt preferatele tuturor (83%) în materie de opțiuni de consum, urmate la distanță de programele de divertisment (48%).
Marea surpriză a studiului este că 5% dintre europeni spun că își folosesc setul TV pe post de șemineu virtual. Totodată, datele punctează că o treime din europeni (în principal francezii și britanicii) își folosesc telefoanele pe post de interfață cu televizorul, pentru a accesa și distribui conținut.
Statisticile arată că 97% dintre gospodăriile europene au deja un set TV. 87% dintre europeni mărturisesc că își folosesc televizorul cel puțin o dată pe zi pe tot parcursul anului, iar în Marea Britanie, 33% spun că îl lasă pornit aproape non-stop. În plus, britanicii sunt campionii europeni și la achiziții, cu o medie de 2,1 față de 1,7 din alte state, potrivit Mediafax.
Mai mult, datele studiului confirmă că televizorul este cadoul ideal pentru întreaga familie, unul din doi europeni (59% în Germania) spun că au fost pregătiți să investească într-un televizor nou pentru sezonul sărbătorilor, pentru a se bucura de experiențe unice de vizionare prin cele mai moderne echipamente. Aceste date au avut impact imediat asupra vânzărilor de televizoare la nivel global și s-au reflectat în cifrele de vânzări înregistrate.
60% dintre europeni au Smart TV-uri, iar 72% din aceștia sunt tineri cu vârste sub 35 de ani, care preferă acest tip de televizor datorită caracteristicilor tehnice, în special celor de streaming video (70%) și catch-up TV (40%).
La studiu TCL & CSA au participat 3,083 de europeni.