Cel mai așteptat joc din 2020, Cyberpunk 2077, un RPG într-un viitor distopic, realizat de compania poloneză CD Projekt Red, a fost lansat. Unul dintre personajele jocului poartă imaginea actorului Keanu Reeves, relatează CNN.
CD Projekt Red este cunoscută pentru realizarea seriei de succes Witcher, care a fost adaptată ulterior într-un serial Netflix, anul trecut.
Jocul trebuia inițial lansat în aprilie, dar a cunoscut o serie de întârzieri.
CNN Business a jucat Cyberpunk înainte de lansare și a discutat cu CD Projekt Red despre întârzieri – precum și despre modul în care studioul intenționează să-și recupereze banii investiți.
Acest ultim punct este esențial, deoarece jocul a primit un buget „substanțial”, a declarat pentru CNN Business Michał Nowakowski, vicepreședinte cu dezvoltarea afacerilor la Projekt Red. Costurile includ plata unei echipe de peste 550 de persoane, cheltuielile pentru campania de marketing și angajarea lui Reeves, a spus Nowakowski.
Cyberpunk are nevoie de vânzări puternice pentru a recupera acest buget și pentru a obține profit. Jocul costă 60 de dolari și este disponibil pe Google Stadia, Xbox One și PS4, dar va ajunge și pe consolele de generație viitoare anul viitor.
Specialiștii se așteaptă ca Cyberpunk să vândă aproximativ 18 milioane de exemplare – mai puțin decât vânzările pentru ultimul titlu „Witcher”, dar totuși mai mult decât suficient pentru a obține un profit.
Jocul se desfășoară într-o lume masivă pe care CD Projekt Red estimează că ar putea fi explorată în 100 până la 200 de ore.
Pe măsură ce pandemia s-a răspândit, majoritatea angajaților CD Projekt Red au început să lucreze de acasă, în condițiile în care studioul are angajați în zonele în care boala a lovit devreme, inclusiv China, Japonia și Coreea. Câțiva membri ai personalului au fost infectați cu COVID-19, dar din fericire și-au revenit complet, a spus Nowakowski. El a refuzat să spună câte cazuri de noul coronavirus au existat în total, dar le-a descris ca „izolate” și „nesemnificative”, potrivit Mediafax.
Pe măsură ce timpul a trecut, multiplele întârzieri ale jocului au însemnat și mai multă muncă pentru echipa de marketing, care a trebuit să reprogrameze unele promoții, a spus el. Anumite evenimente nu au putut fi mutate, cum ar fi spectacolul de lumini din Köln, Germania, unde titlul jocului a fost afișat pe cer, spectacol care a avut loc în noiembrie, așa cum era planificat inițial, odată cu lansarea Xbox Series X.
Până în prezent, jocul a primit recenzii mixte. Unii jucători au remarcat buguri care trebuiesc reparate și o evoluție anume a intrigii care nu-l permijucătorului să exploreze liber și să acționeze pe cont propriu.