Un studiu realizat de Kaspersky arată că 60% dintre europeni intenționează să își facă majoritatea cumpărăturilor de Crăciun online, iar o treime dintre cei chestionați susțin că le vor lăsa pe ultima sută de metri, în speranța că vor prinde reduceri mai mari.
„Pe măsură ce se derulează Black Friday în Europa, consumatorii spun că nu lasă ca acest an turbulent să le strice Crăciunul. Cumpărătorii continuă să se adapteze la schimbările provocate de pandemia COVID-19, dar devin și mai atenți cu cheltuielile lor. O nouă cercetare Kaspersky a descoperit că jumătate (52%) dintre europeni intenționau să facă mai multe cumpărături de Crăciun cu ocazia reducerilor de sezon, printre care și cele de Black Friday. Mai mult, o treime dintre ei (34%) plănuiesc să le lase pe ultima sută de metri, în speranța de a obține reduceri mai mari”, arată compania într-un comunicat.
Trei din cinci (60%) europeni spun că intenționează să facă majoritatea cumpărăturilor de Crăciun online, iar 20% susțin chiar că își vor face toate achizițiile de sărbători online anul acesta, în ciuda faptului că nu procedau astfel de obicei.
Având în vedere că vânzările online vor crește, concluziile Kaspersky arată, de asemenea, că majoritatea utilizatorilor nu își vor reduce, probabil, cheltuielile de Crăciun, în ciuda recesiunii economice de pe continent. Doar un sfert (26%) dintre utilizatori intenționează să-și reducă bugetul de cumpărături de Crăciun anul acesta, cu cel puțin o treime sau mai mult, din cauza restricțiilor financiare cauzate de COVID-19. Cifra crește, însă, la 30% în rândul tinerilor între 25 și 34 de ani, grupa de vârstă afectată cel mai mult de concedierile cauzate de pandemie.
„Este logic că oamenii caută să facă majoritatea cumpărăturilor online, în încercarea de a rămâne în siguranță, precum și de a profita de oferte avantajoase. Dar trebuie să luăm în considerare și faptul că oriunde merg mulțimile, infractorii îi urmează. Așa cum hoții de buzunare vin în zone aglomerate, sperând să aibă noroc, infractorii cibernetici vor analiza tendințele de cumpărături și vor încerca să exploateze dorința oamenilor de a economisi niște bani. Așadar, sfatul meu ar fi ca oamenii să facă o cercetare proprie, să urmeze câteva măsuri de bun simț atunci când fac cumpărături și să nu se lase duși de val, în încercarea de a repara 2020 cu niște sărbători fericite. Un lucru care trebuie avut în vedere întotdeauna este că, dacă ceva pare prea bun pentru a fi adevărat, probabil că așa și este”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky.
Compania oferă sfaturi pentru evitarea escrocheriilor:
Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997.