Tesla încă nu a atins autonomia completă a automobilelor sale
Informația a fost făcută publică chiar de către companie care explică faptul să softul are nevoie în continuare de supraveghere umană.
Recent, Tesla a trimis software-ul „de autonomie completă” a mașinilor sale către un grup mic de proprietari care îl vor testa pe drumurile publice. Dar îngropat pe site-ul său web este o respingere a responsabilităților legale, conform căreia sistemul de 8.000 de dolari nu face vehiculele autonome, iar șoferii trebuie să-l supravegheze, notează Tech Xplore.
Mesajele contradictorii i-au determinat pe experții din domeniu să acuze Tesla de marketing înșelător și iresponsabil, care ar putea face drumurile mai periculoase pe măsură ce sistemul va fi instalat în cel puțin un milion de vehicule electrice până la sfârșitul anului.
Un pericol pe drumurile publice
„Acest lucru induce în eroare în mod activ oamenii cu privire la capacitățile sistemului, pe baza informațiilor pe care le-am văzut despre acesta”, a declarat Steven Shladover, inginer de cercetare la Universitatea din California, Berkeley, care a studiat conducerea autonomă de 40 de ani. „Este o funcționalitate foarte limitată, care necesită în continuare o supraveghere constantă a conducătorului auto”, mai adaugă acesta.
Într-o conferință recentă, Musk le-a spus analiștilor din industrie că compania începe să introducă sistemele complet autonome pe piață în mod lent și cu prudență „pentru că lumea este un loc complex și dezordonat”. De asemenea acesta a adăugat că să ofere softul către mai mulți șoferi și speră să aibă o versiune mai bună până la sfârșitul anului. El subliniază faptul că un milion de vehicule „oferă feedback” mai bun cu privire la situațiile de trafic care nu pot fi anticipate.
Pe site-ul său, Tesla prezintă cu litere mari capacitatea sa completă de auto-conducere, cu litere ceva mai mici site-ul avertizează: „Funcțiile activate în prezent necesită supravegherea activă a conducătorului auto și nu fac vehiculul autonom. Activarea și utilizarea acestor caracteristici depind de conducătorii auto, după cum demonstrează miliarde de mile de experiență, precum și obținerea aprobărilor, care poate dura mai mult în anumite jurisdicții”.
Tacticile murdare de marketing ale Tesla
Bryant Walker Smith, profesor de drept al Universității din Carolina de Sud, care studiază vehiculele autonome, a declarat că este destul de rău că Tesla a folosit termenul de „pilot automat” (Autopilot) pentru a-și descrie sistemul, dar ridicarea acestuia la „conducere complet automată” este și mai gravă. De asemenea, acesta este de părere că această decizie este iresponsabilă și poate fi interpretată drept o încercare de fraudă.
Society of Automotive Engineers, sau SAE, a stabilit cinci niveluri pentru a descrie funcțiile vehiculelor autonome. La nivelurile de la zero la doi, oamenii conduc vehiculele și supraveghează funcțiile parțial automatizate. La nivelurile trei până la cinci, vehiculele conduc, iar nivelul cinci descrie un vehicul care merge singur indiferent de condițiile de trafic și meteorologice.
Citește și:
Justiția germană: ”Autopilotul” de la Tesla reprezintă reclamă falsă
Musk își apără ”autopilotul” de pe mașinile Tesla
Mercedes-Benz intră în competiție cu Tesla și promite o autonomie de 1.200 de kilometri