Vizat de o investigație pentru practici anticompetitive demarată de autoritățile americane, Google ar putea fi obligat să se scindeze în mai multe companii mai mici și, eventual, să vândă browserul Chrome.
Deși are deja statutul de subsidiară a corporației Alphabet, Google încă este considerată o companie prea mare și cu prea multă influență asupra industriei, procesul deschis la Departamentul American de Justiție având drept obiect acuzații de practici monopoliste și concurență neloială în piața de publicitate online. O eventuală înfrângere pentru Google s-ar putea traduce în măsuri drastice pentru restrângerea influenței și eliminarea unora dintre pârghiile aflate în prezent la dispoziția companiei. Unele dintre acestea sunt stabilite pe baza sugestiilor primite de autorități tocmai de la companiile rivale.
Adus și el în discuție, browserul Chrome are un rol instrumental în impunerea serviciilor Google (ex. Search, Gmail). Totodată, popularitatea de care acesta se bucură permite proprietarului Google să impună administratorilor de website-uri cam orice reguli dorește, conformarea fiind practic imposibil de refuzat dacă punem la socoteală numeroasele campanii și coaliții promovate la nivelul întregii industrii. La final scopul Google este de a-și promova propria platformă de publicitate ca implementare de referință pentru afișarea de reclame.
Probabil că Google va lupta cu toate armele pentru păstrarea browserului Chrome, argumentând că perturbarea acestei părți a operațiunilor ar avea efecte distructive resimțite la nivelul industriei, din moment ce numeroase alte companii, aplicații și furnizori de servicii sunt legate de acesta într-un fel sau altul. Spre exemplu, prin folosirea motorului Chromium ca platformă open-source.
Amazon, Facebook, Google şi Apple au profitat de poziţia lor pentru a elimina concurența – raport
Motivul pentru care Google a eliminat din Street View plimbarea virtuală pe masivul Uluru