Un angajat al Nikola susține că clipul de prezentare al unui camion electric din 2018 ar fi fost trucat.
În 2016, concurentul Telsa, Nikola Motors a prezentat publicului Nikola One, un semi-camion electric. Fondatorul companiei,Trevor Milton, l-a descris ca un vehicul complet gata să străbată autostrăzile. „Acesta funcționează și o face pe deplin, ceea ce este cu adevărat incredibil ”, a spus el publicului la prezentarea organizată de către companie.
Doi ani mai târziu, compania și-a arătat progresele într-un videoclip care arată un camion masiv care străbate o autostradă din deșert. „Iată, semi-camionul Nikola One de 1.000 CP, cu emisii zero, în mișcare”, ar fi scris cei care se ocupau de campania de marketing a noului camion.
Potrivit firmei de investiții Hindenburg Research, clipul se dovedește a fi un trucaj. Într-un raport publicat luna aceasta, compania a susținut că „Nikola este o fraudă complicată bazată pe zeci de minciuni pe parcursul carierei fondatorului și președintelui executiv Trevor Milton”, notează Futurism.
Trebuie precizat faptul că Hindenburg Research este o companie specializată în „vânzarea în lipsă”, actul de a împrumuta acțiuni și a le vinde pe piața liberă, cu intenția de a le cumpăra mai târziu pentru mai puțini bani. Cu alte cuvinte, astfel de corporații pariază împotriva companiilor și profită de orice scădere a prețului.
Aparent, chiar și Tesla, una dintre cele mai mari companii auto din lume se confruntă cu astfel de probleme. Cu toate acestea, tocmai din cauza acestei practici publicul a putut afla de neregulile de la Nikola Motors. Atașat raportului, spune compania, se află „apeluri telefonice, mesaje text, e-mailuri private și fotografii din culise, detaliind zeci de declarații false ale fondatorului Nikola Trevor Milton”.
În raport, un schimb de mesaje mesaje text din 2017 cu un angajat anonim al Nikola a arătat că camionul dezvăluit în videoclip nu era deloc funcțional, așa cum a observat Ars Technica. Potrivit raportului, camionul se rostogolea pur și simplu pe un deal, cu camera înclinată în lateral pentru a face să pară că motorul asigură propulsia necesară unui drum prin deșert.
Bloomberg a raportat în iunie că vehiculul din videoclip nu avea cutie de viteze, motor sau celule de combustibil cu hidrogen. Nu am pus nicio celulă de combustibil în camion”,a declarat Milton pentru Bloomberg. „Nu am susținut niciodată că a fost.”
Într-un comunicat de presă detaliat, compania a susținut că cutia de viteze, bateriile, invertoarele, precum și alte sisteme, inclusiv frâne și suspensii, erau „toate funcționale”. Prin urmare, „aceste afirmații ale vânzătorului (n.r. Hindenburg Research) sunt false, înșelătoare și sunt concepute pentru a manipula piața pentru a profita de o scădere fabricată a prețului acțiunilor Nikola”.
Tesla împiedică folosirea mod-urilor neoficiale
Volkswagen amenință că poate depăși Tesla la nivel de producție
Ce mașină electrică poluează mai mult? Tesla Model 3 sau Mercedes-Benz C-Class?
Tesla pierde bani din cauza companiei Ingenext. Mesajul care apare în bordul mașinilor lui Elon Musk