Tesla împiedică folosirea mod-urilor neoficiale
Tesla promovează un model de business sub care autoturismele pot fi îmbunătățite prin achiziționarea de upgrade-uri software care doar activează niveluri de performanță superioare, sau funcții ascunse ce au fost prevăzute încă din fabrică.
La fel cum poți cumpăra upgrade-uri pentru aplicația de mobil preferată, poți achiziționa upgrade-uri de performanță cât se poate de reale pentru mașina ta Tesla, activate din câteva click-uri imediat ce angajații companiei au confirmat încasarea sumei în dolari, cu trei sau mai multe zerouri.
În contrast flagrant cu modul de operare al celorlalți producători auto, Tesla promovează funcția de condus autonom ca și upgrade disponibil oricărui posesor de vehicul, posesorii de mașini Tesla putând achiziționa această dotare ultra-avansată chiar dacă nu au bifat-o la momentul comandării mașinii. Explicația este cât se poate de simplă: tot hardware-ul necesar există deja în echiparea fiecărui vehicul, funcționalitatea trebuind doar activată prin software.
În mod cât se poate de predictibil, o companie numită Ingenext apărută de nicăieri și-a ales ca model de business activarea acestor aceleași opțiuni de upgrade la prețuri aproape derizorii, singura mențiune fiind aceea că modificările aplicate ocolesc canalul oficial Tesla. La fel cum și Apple ar combate deblocarea telefoanelor iPhone, nici Tesla nu tratează cu indiferență modificarea neautorizată a firmware-ului livrat pe mașinile electrice din portofoliu, mai ales că sunt și foarte mulți bani la mijloc, pierdere potențială prin nevânzarea upgrade-urilor opționale de performanță.
Tesla își va proteja prin orice mijloace modelul de business bazat pe upgrade-uri software
Spre exemplu, opțiunea Acceleration Boost disponibilă pentru Tesla Model 3 costă 2000 de dolari și deblochează încă 50 cai putere pentru plecările în forță de la semafor, totul fără măcar o vizită la reprezentanță. Faptul că o parte dintre posesorii Model 3 sunt tentați să trișeze regulile Tesla folosind hack-uri neoficiale nu este deloc o surpriză.
Citește continuarea pe Go4it!
Volkswagen amenință că poate depăși Tesla la nivel de producție
Ce mașină electrică poluează mai mult? Tesla Model 3 sau Mercedes-Benz C-Class?
Un hacker susține că a preluat controlul întregii flote de mașini electrice Tesla
Tesla adaugă o funcție de securitate importantă mult prea târziu