Home » Lumea digitală » O nouă generație de acumulatori ar putea fi folosită pentru avioane

O nouă generație de acumulatori ar putea fi folosită pentru avioane

O nouă generație de acumulatori ar putea fi folosită pentru avioane
Publicat: 24.08.2020

Deși nepoluante, avioane cu propulsie electrică nu au reușit până acum să le înlocuiască pe cele convenționale, sistemul cu acumulatori pe bază de litiu adăugând prea multă greutate, raportat la energia livrată.

În cazul mașinilor electrice, faptul că o compactă de oraș poate ajunge la greutatea unei limuzine după adăugarea de acumulatori Li-ion nu este neapărat o problemă, motoarele electrice cu eficiență net superioară celor cu ardere internă compensând pentru greutatea suplimentară. Însă aceeași strategie nu poate funcționa și în cazul avioanelor, care pur și simplu nu ar putea decola cu un exces prea mare de greutate.

Pentru ca un avion de pasageri să poată decola, transporta în mod economic un număr mare de călători și ateriza la sute de kilometri distanță, kerosenul este deocamdată combustibilul ideal, mai costisitor, dar cu un raport imbatabil între densitatea energetică și greutatea adăugată la bord. Dacă în schimb, avioanele de linie ar folosi bancuri de acumulatori care cântăresc mii de kilograme, capacitatea rămasă pentru transportul de pasageri ar scădea la un nivel neeconomic. Dacă mai punem la socoteală și costul acumulatorilor, investiția este din start una păguboasă pentru orice linie aeriană.

Chiar și pentru aeronave relativ mici, cum ar avioanele de antrenament prevăzute cu două scaune, greutatea totală a bateriilor limitează sarcina utilă a avionului, raza de acțiune și, posibil, manevrabilitatea. Astfel, avioanele electrice sunt limitate deocamdată la zboruri pe distanțe scurte, făcute pe rute predictibile care nu necesită un plan de zbor atent calculat.

O evoluție a bateriilor

Reducerea greutății bateriei ar fi un avantaj nu numai pentru aviație, ci și pentru alte vehicule electrice, cum ar fi mașinile, camioanele, autobuzele și bărcile, a căror performanță este direct legată de raportul dintre energia și greutatea acumulatorilor folosiți.

Dezvoltat începând cu anul 2004 de compania britanică Oxis Energy, un nou tip de cumulator cu tehnologie litiu-sulf ar putea rezolva problema greutății, mai mult decât dublând densitatea energetică a acumulatorilor Li-ion.

Citește continuarea pe Go4it!

Tesla a vândut mașini Model S deși ar fi știut că bateriile ar fi putut lua foc

Oamenii de știință arată cum ai putea să-ți încarci bateriile cu umiditatea din aer

Premiul Nobel pentru Chimie 2019 a fost câştigat de John B. Goodenough, M. Stanley Whittingham şi Akira Yoshino pentru dezvoltarea bateriilor litiu-ion

Fabrică gigant de baterii pentru maşini electrice, construită de Volkswagen şi o companie suedeză

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Unul dintre marii producători de cărbune din lume renunță la extracție
Unul dintre marii producători de cărbune din lume renunță la extracție
Vești proaste pentru 4.000 de angajați Ford! Gigantul auto pregătește concedieri în Europa
Vești proaste pentru 4.000 de angajați Ford! Gigantul auto pregătește concedieri în Europa
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare şi până la 50 de ani nu a părăsit niciodată localitatea natală
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare ...
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
India vrea să construiască o stație spațială care orbitează Luna până în 2040
India vrea să construiască o stație spațială care orbitează Luna până în 2040
Un fenomen meteo bizar ar putea explica de ce fabricile declanșează ninsori
Un fenomen meteo bizar ar putea explica de ce fabricile declanșează ninsori
„Fluierul morții” al aztecilor are un efect ciudat asupra creierului uman
„Fluierul morții” al aztecilor are un efect ciudat asupra creierului uman