Ideea din spatele flotelor de taxi autonome este ca mașinile să funcționeze în mod complet independent, navigând străzile orașelor fără prezența unui șofer transpirat și plictisit.
În realitate, chiar și cele mai avansate sisteme pentru condus autonom nu pot naviga străduțele înguste și prost amenajate din marile aglomerări urbane, astfel că o companie care administrează flote Taxi autonome are nevoie și de o soluție de rezervă.
Dacă ne luăm după autorități, fiecare autoturism prevăzut cu funcție de condus autonom ar trebui să aibă și un șofer cu permis de conducere în spatele volanului, gata să intervină atunci când sistemul computerizat este pus în dificultate de condițiile reale de trafic. Însă, exceptând situațiile unde ești la volanul propriei tale mașini și folosești modul de condus autonom doar pentru a te elibera de stresul navetei de zi cu zi spre serviciu, nevoia imperativă a unui șofer în spatele volanului anulează de facto avantajele sistemelor de condus autonom.
Waymo One, primul serviciu de taxiuri cu maşini autonome
Elon Musk crede că ar putea exista un milion de robo-taxiuri Tesla până la finalul anului
O companie chinezească şi-a prezentat taxiurile zburătoare în SUA
Cum arată taxiurile autonome zburătoare Cora. Ar putea deveni un ”Uber al cerului” din 2021