O nouă opțiune pe Facebook, însă doar pentru unii utilizatori. Zuckerberg urmează exemplul dat de Twitter
Co-fondatorul și președintele Facebook, Mark Zuckerberg, a anunțat că utilizatorii vor avea opțiunea de a nu mai vedea reclamele politice pe rețeaua de socializare socială, în contextul alegerilor prezidențiale din 2020 ale SUA.
Zuckerberg a mai transmis că speră să ajute patru milioane de americani să se înregistreze pentru vot, în cadrul unui articol publicat în cotidianul USA Today.
Rețeaua Facebook a fost dur criticată pentru că permite publicarea reclamelor politice care conțin informații false. Platforma de micro-blogging Twitter, rivala Facebook, a interzis acest tip de publicitate în octombrie anul trecut.
O nouă opțiune pe platforma Facebook, însă doar pentru unii utilizatori
„Pentru cei dintre voi care s-au decis și vor ca alegerile să se termine deja, vă spunem că v-am auzit. Așa că, introducem opțiunea de a nu mai vedea reclamele politice”, a scris Zuckerberg.
Astfel, Facebook și Instagram vor oferi utilizatorilor lor opțiunea de a nu mai vedea reclame politice atunci când acestea apar în newsfeed sau le vor putea bloca total folosind setările platformelor. Facebook deține Instagram din 2012.
Noua opțiune va fi lansată pe 17 iunie și va permite utilizatorilor să oprească apariția reclamelor politice, electorale, precum și cele privind probleme sociale, de la candidați și alte organizații care folosesc avertismentul „Paid for”.
Zuckerberg a încurajat oamenii care nu s-au înregistrat încă pentru vot să facă acest lucru înainte de alegerile Statelor Unite din noiembrie.
Mark Zuckerberg urmează exemplul dat de Twitter
„Votul este vocea noastră. Este cea mai puternică formă de exprimare a democrației, cea mai bună metodă prin care putem să-i tragem la răspundere pe liderii noștri și modul prin care gestionăm diferitele probleme prin care trece țara noastră”, a mai scris președintele Facebook, potrivit BBC.
Zuckerberg a fost aspru criticat luna trecută. Co-fondatorul Facebook a refuzat să șteargă de pe platformă o serie de postări ale președintelui american Donald Trump. Printre postări s-a numărat și una pe care Twitter a marcat-o ca fiind conținut contradictoriu privind votul prin corespondență.
A fost pentru prima oară când Twitter a marcat în acest fel un mesaj scris de președintele SUA.
De asemenea, în luna mai, Trump a semnat un ordin executiv conceput să înlăture unele protecții legale de care beneficiază platformele social media.
Vă mai recomandăm să citiți și:
De la Instagram la TikTok. Cum a evoluat social media în ultimul deceniu?
Prima specie descoperită pe Twitter
Cum s-a transformat Facebook în centru de comerţ ilegal de antichităţi, în perioada de izolare
Facebook, criticat dur de mâna dreaptă a lui Steve Jobs: se folosește de drogul furiei