Există o legătură între modul în care ne comportăm în trafic şi valoarea maşinii pe care o conducem?
Un nou studiu arată că proprietarii de maşini scumpe şi sclipitoare sunt mai puţin motivaţi să se oprească pentru a permite pietonilor să traverseze strada, iar probabilitatea ca aceştia să încetinească pentru pietoni scadă cu câte 3% pentru fiecare 1000 de dolari în plus adăugaţi la valoarea maşinii.
Realizat de cercetători ai Univerităţii din Nevada, Las Vegas, studiul evidenţiază faptul că proprietarii de maşini scumpe „au un sentiment de superioritate faţă de ceilalţi participanţi la trafic” şi sunt capabili de mai puţină empatie faţă de pietonii care nu călătoresc în condiţii similare de confort.
Cercetătorii au ajuns la această concluzie după ce le-au cerut voluntarilor să treacă pe acelaşi trotuar de sute de ori, filmând şi analizând răspunsurile şoferilor de maşini.
Pentru a exclude posibilitatea discriminării pe criterii rasiale, experimentul a folosit atât voluntari de culoare şi albi caucazieni, diferenţiaţi încă o dată pe criterii de sex. Studiul a arătat că maşinile opresc cel mai des în cazul pietonilor de rasă albă, preponderent femei şi alţi participanţi cu tenul deschis (31%), voluntari de rasă neagră (25%) şi bărbaţi la modul general (24%).