Maşinile autonome vor putea să ”vadă” prin ceaţă cu ajutorul unui nou tip de senzor

09 03. 2020, 16:00

Apărută mai mult ca un moft pe noile modele de vehicule electrice, funcţia pentru condus autonom devine tot mai folositoare pentru şoferi, iar tehnologiile dezvoltate pentru aceasta sunt reinterpretate ca sisteme de siguranţă activă, capabile să intervină în situaţii periculoase.

Sisteme precum cel pentru păstrarea benzii de rulare şi asistenţă la frânarea de urgenţă ar putea fi îmbunătăţite cu capabilităţi avansate de asistenţă pe vreme rea, alertând cu privire la obstacole pe calea de rulare şi ajutând şoferii să rămână pe drum în condiţii dificile de vizibilitate. În plus, semnele de circulaţie mascate de ceaţă sau zăpadă ar putea fi recunoscute şi afişate pe bordul autoturismului înainte ca acestea să fie văzute de şofer.

Dezvoltat de experţi ai institutului MIT, un nou sistem de orientare pentru vehicule autonome complementează tehnologia LIDAR tradiţională cu un sistem radar bazat pe unde radio de înaltă frecvenţă (VHF). 
 
Citeşte continuarea pe Go4it!