Google Maps vine cu o nouă imagine şi interfaţă

06 02. 2020, 15:38

Elementul cheie care s-a schimbat în identitatea vizuală a Google Maps este pin-ul – acel indicator grafic ce indică poziţia pe hartă. Plecând de la noul pin, sigla Google Maps este şi ea una nouă. A fost înlocuită şi grafica pentru navigare pe Google Maps cu o maşină „de petrecere”, imagine care va fi disponibilă doar în perioada aniversării (6-9 februarie), se arată într-un comunicat al companiei.

Interfaţa aplicaţiei Google Maps (Android şi iOS) a fost reorganizată, astfel încât să fie mai uşor utilizatorilor să găsească informaţia dorită. Aceasta oferă 5 tab-uri accesibile imediat, din interfaţa Google Maps, din care utilizatorii pot: explora o zonă, pentru a găsi restaurante, concerte, etc, pot călători către o destinaţie – cu autoturismul, transportul în comun, pe jos, etc., pot să vadă rapid locurile pe care le-au salvat în Google Maps, pot să contribuie cu informaţii, precum review-uri, poze, locuri care lipsesc, etc. şi pot să afle noutăţi, precum noi restaurante şi pub-uri deschise în localitate, recomandări personalizate.

În 15 ani de la lansare Google Maps a cartografiat mai mult de 220 de ţări. În medie, peste 1 miliard de kilometri sunt parcurşi zilnic cu ajutorul navigaţiei Google Maps, la nivel mondial, existând informaţii despre mai mult de 150 de milioane de afaceri şi locuri.

Peste 1 miliard de oameni folosesc Google Maps în fiecare lună. Până în prezent, Google a publicat peste 16 milioane de km de imagini în Street View. Pentru preluarea imaginilor au fost utilizate tot felul de mijloace, de la snowmobil, barcă sau batiscaf şi până la oi, cămile sau căruţă cu cai (aceasta din urmă a fost folosită chiar în România, pentru fotografierea localităţii Letea din Delta Dunării, cu ajutorul organizaţiei WWF România)

Există peste 58 milioane de km pătraţi de imagini din satelit la calitate ridicată, acoperind 98% din populaţia globului.

Dacă la lansarea de la începutul lui 2005 Google Maps oferea în principal indicaţii de orientare către destinaţia dorită, funcţii şi servicii au fost adăugate în fiecare an. Google Earth (serviciu care foloseşte imagini satelitare tridimensionale) şi funcţia Transit (navigare cu ajutorul mijloacelor de transport în comun) au venit în vara lui 2005, iar la începutul lui 2007 a fost adăugată funcţia de trafic în timp real. La finalul lui mai 2007 se năştea Street View, serviciul care oferă imagini 360 de grade de la nivelul străzii, iar prima aplicaţie mobilă Google Maps apărea la finalul aceluiaşi an (la început pentru Blackberry şi Palm). Versiunea pentru Android a Google Maps se lansa în 2008, iar cea pentru iOS în 2012. Funcţia de navigare a apărut în 2009, în 2015 este introdusă funcţia de „offline maps”, iar în 2019 Live View, funcţia de realitate augmentată, care oferă indicaţii de orientare în cazul mersului pe jos.

În România, Google Maps şi-a făcut apariţia prin versiunea localizată în aprilie 2010, iar primele imagini Street View din ţara noastră au fost publicate pe Google Maps la finalul aceluiaşi an. Extinderea acoperirii Street View pentru aproape toată România are loc în 2012, când sunt preluate imagini inclusiv din zone de interes turistic, unde maşina nu are acces. De atunci, acoperirea Street View din România s-a actualizat şi extins constant: au fost adăugate imagini de pe apă (Dunăre şi Delta Dunării), de sub pâmânt (Salina Turda) sau din muzee (Muzeul Naţional Brukenthal) şi clădiri (Palatul Parlamentului).

În România, două treimi din utilizatorii de internet folosesc Google Maps cel puţin odată pe lună, jumătatea dintre aceştia pentru a obţine îndrumări în timp ce se deplasează, pentru a nu se rătăci şi pentru evita blocajele în trafic sau întârzierile cu transportul public. În total, se estimează că Google Maps ajută o persoană din România să economisească, în medie, 3 ore pe an.