Chatboţii sunt programe algoritmi pe care îi întâlnim adesea în activitatea noastră de zi cu zi, ei reprezentând una din modalităţile prin care putem să interacţionăm, de exemplu, cu magazinele virtuale. Totuşi, în general, aceştia au capacităţi limitate de conversaţie.
Google a creat un astfel de algoritm, Meena, care, conform informaticienilor, are capacitatea de a purta conversaţii la un nivel aproape uman. Pentru a evalua capacităţile unui chatbot, Google a creat un nou instrument: Sensibleness and Specificity Average (SSA), notează Futurism.
Acest instrument a fost creat prin înregistrarea a aproximativ 100 de conversaţii între angajaţi ai Google şi Meena, dar şi alţi chatboţi. De fiecare dată când un chatbot răspundea, oamenii trebuiau să răspundă la două întrebări legate de răspunsul primit, acestea având rolul de a determina dacă şi în ce măsură răspunsurile primite erau relevante discuţiei purtate.
Conform cercetătorilor de la Google, o persoană obişnuită ar putea să obţină un scor de 86% al indicatorului. Meena, chatbotul dezvoltat de către Google a avut un scor de 79%, în timp ce restul algoritmilor au obţinut scoruri între 31 şi 56%.
Citeşte şi:
Premieră în inteligenţa artificială: un program de imitare a vocii, folosit pentru un jaf masiv
Google va folosi inteligenţa artificială pentru îmbunătăţirea motorului său de căutare