Muzeul a decis că ilustatorul Jean-Philippe Delhomme este cel mai potrivit artist pentru proiectul care îşi propune să ofere o imagine a modului în care figuri consacrate din istoria artei precum Monet, Renoir sau Van Gogh ar fi folosit media sociale din zilele noastre.
Lucrările lui Jean-Philippe Delhomme au apărut până acum în The New Yorker, Vogue şi Vanity Fair. Artistul va prezenta lucrări din istoria artei în calitate de utilizator al platformei Instagramm pentru Musée d’Orsay.
Într-un text dat publicităţii, reprezentanţii muzeului au arătat că scopul rezidenţei este să pună în valoare artiştii ale căror lucrări se află în colecţia instituţiei încercând să îi prezinte ca persoane de azi.
„Scopul [rezidenţei] este să aducem mai aproape aceşti artişti din a doua jumătate a secolului XIX implicându-i în interacţiuni cu care suntem obişnuiţi în zilele noastre”, se arată în comunicat.
Prima ilustraţie a fost publicată pe 6 ianuarie şi prezintă un portret al romancierului şi criticului de artă francez Joris-Karl Huysmans, despre care Delhomme sugerează că a fost pictat de un prieten al lui Huysmans, pictorul Jean-Louis Forain, în 1878. “Mulţumesc @JL.Forain pentru portretul pe care mi l-ai făcut”, scrie lângă poza care a primit aprecieri de la conturi precum @degas @JL.Forain şi altele, potrivit Mediafax.
Huysmans este eroul unei noi expoziţii propuse de muzeu.
Proiectul seamănă cu volumul ”Artists’ Instagrams”, publicat de Delhomme în 2019, în care erau imaginate mai multe imagini în care artişti ca Paul Gauguin, Piet Mondrian sau Pablo Picasso ar comunica folosind internetul. Unul dintre acestea îl arată pe Mondrian vopsindu-şi bucătăria IKEA, în altul, Picasso colaborează cu o marcă auto, iar Gauguin are o postare demnă de un influencer din zilele noastre atunci când îşi ilustrează călătoriile cu nuduri din Polinezia Franceză.