Amendă uriaşă pentru Google, în Franţa
Potrivit Autorităţii, regulile de utilizare ale serviciului Google Ads sunt „opace şi dificil de înţeles” şi aplicate „într-o manieră nedreaptă şi la întâmplare”.
Un purtător de cuvânt al Google a anunţat că gigantul va face apel la decizia Autorităţii pentru Concurenţă, potrivit Mediafax.
Citeşte şi Cumpărăturile pentru Crăciun îţi cresc ritmul cardiac cu circa 30%. Cum poţi combate situaţia
Decizia are legătură cu reclamele care apar alături de rezultatele organice afişate de motorul de căutare al Google.
În Franţa, compania are o cotă de peste 90% pe piaţa căutărilor online şi controlează 80% din piaţa reclamelor legate de căutări.
Google are probleme şi în alte state. Departamentul Justiţiei din SUA anchetează, de asemenea, furnizorul de servicii online pentru a vedea dacă nu cumva abuzează de poziţia dominantă pe piaţa căutărilor online.
Mai mult, publicaţia Washington Post a analizat maşina de publicitate a Google şi a ajuns la concluzia că aceasta este „opacă” şi „complexă”.