Facebook, care deţine Instagram, a interzis de mult ca producătorii să cumpere reclame pentru aceste tipuri de produse, dar există o lacună, în sensul că promoţiile influencerilor nu erau supuse aceloraşi reguli.
Anunţul înseamnă că influencerii vor pierde o sursă de venit, Instagram anunţând că demersul va începe „în săptămânile următoare”. Este prima dată când compania intervine în conţinutul sponsorizat difuzat de influenceri, potrivit Mediafax.
În aceeaşi postare, Instagram a anunţat că lansează mai multe instrumente care vor permite ca utilizatorii să colaboreze direct cu agenţiile de publicitate în privinţa rezultatelor campaniilor publicitare.
Instagram pare să aplice o strategie pentru a determina companiile să folosească publicitatea în locul influencerilor, care negociază direct cu beneficiarii anunţurilor.
Mişcarea Instagram vine după ce Advertising Standards Authority (ASA), un grup din industria de publicitate din Marea Britanie care stabileşte linii directoare pentru corporaţiile ce au sediul acolo, a interzis patru firme de ţigări electroncie să îşi promoveze produsele pe paginile publice de Instagram.