Google lansează Stadia, serviciul de jocuri bazat pe cloud
Serviciul va începe cu 22 de jocuri şi va transmite videoclipuri 4K la 60 de cadre pe secundă, care pot fi accesate şi prin intermediul dispozitivelor Google Chromecast şi Pixel.
Google oferă versiunea 4K ca parte a serviciului său premium Stadia Pro, cu un preţ de 9,99 dolari pe lună. Compania preconizează că versiunea gratuită de înaltă definiţie va fi lansată anul viitor.
„Avem peste 450 de jocuri în dezvoltare acum, care vor apărea în 2020 şi nu numai”, a declarat pentru Reuters Phil Harrison, vicepreşedinte Googleşi director general.
Stadia are nevoie de de cel puţin 10 Mbps viteză de internet pentru rezoluţia de bază 720p şi 35Mbps pentru a transmite jocuri în 4K. Recenziile timpurii s-au plâns de latenţă, de întârzierile care apar între apăsarea unui buton şi obţinerea reacţiei pe ecran.
Analiştii leagă succesul Stadiei de conţinutul pe care îl oferă, în condiţiile în care majoritatea jocurilor de pe platformă sunt deja disponibile pe console.
„Conţinutul va face Stadia să trăiască sau să moară”, a spus George Jijiashvili, analist senior la Ovum, o firmă de brokeraj, adăugând că un număr insuficient de titluri la lansare face dificilă generarea unui val de entuziasm.
Stadia va concura cu proiectul xCloud al Microsoft, care va fi probabil lansat anul viitor, şi GeForce Now de Nvidia, care este în stadiul beta.
Sony oferă, de asemenea, o platformă de streaming de jocuri PlayStation Now, la 9,99 USD pe lună, care include peste 800 de jocuri.
Google încearcă să atragă în Stadia non-jucători, dar va trebui să facă serviciul mai atractiv decât o consolă sau un computer personal, a spus Chaim Seigel, analist cu Elazar Advisors.
Serviciul este disponibil în prezent în 14 ţări, inclusiv Regatul Unit, Statele Unite, Canada, Norvegia, Franţa şi Germania.