Noul update al Opera nu va mai permite urmărirea activităţii online a utilizatorilor
Activitate preferată a companiilor de publicitate, dar şi hackeri interesaţi să obţină cât mai multe informaţii despre potenţialele victime, urmărirea sesiunilor de navigare web cu ajutorul fişierelor cookie şi bannere inserate în paginile web va putea fi blocată mai eficient de utilizatorii Opera.
La fel ca Firefox şi Chrome, browserul Opera a primit de-a lungul timpului mai multe filtre împotriva reclamelor deranjante şi intruziunea companiilor de publicitate în viaţa privată a utilizatorilor. Deseori cu un pas în faţa competiţiei, Opera a fost primul browser care a integrat funcţionalitatea extensiilor ad-block, oferind utilizatorilor minimă protecţie împotriva reclamelor abuzive. Însă protejarea intimităţii online nu se opreşte aici, browserul Opera rămânând în urmă cu implementarea altor filtre împotriva colectării ascunse de informaţii.
Ajungând la acelaşi nivel cu rivalii Chrome şi Firefox, Opera adaugă în meniul de configurare o setare dedicată pentru blocarea fişierelor cookie provenite din alte surse decât serverul pe care este găzduit site-ul vizitat. Având în vedere faptul că marile companii de publicitate folosesc servere dedicate pentru organizarea campaniilor de promovare şi centralizarea informaţiilor colectate despre publicul ţintă, bifarea opţiunii Block trackers nou apărută în meniul rapid ar trebui să ofere protecţie rezonabilă atât în timpul sesiunii de navigare pe site-ul respectiv, dar mai ales după părăsirea acestuia.