În timp ce Huawei pre că se scufundă sub presiunea sancţiunilor impuse de Statele Unite, strategia Apple de a rămâne un brand exclusiv premium şi lentoarea cu care noi inovaţii sunt adăugate produselor sale a lăsat rivalul Samsung într-o poziţie favorabilă pentru expansiune în piaţa europeană.
Cu 18.3 milioane dispozitive livrate şi o creştere anuală a vânzărilor estimată la 20%, Samsung domină fără drept de apel piaţa smartphone europeană, următorul clasat – Huawei – având mai puţin de jumătate din volumul livrărilor anunţat de sud-coreeni. Cu 6.4 milioane unităţi livrate în Q2-2019, Apple ar trece cu uşurinţă la categoria „alţi producători” dacă nu am lua în calcul şi veniturile efectiv realizate de compania americană. În timp ce la numărătoarea Samsung intră şi foarte multe telefoane entry-level, în cazul Apple avem exclusiv telefoane premium cu preţuri şi de câteva ori mai mari per unitate vândută.
În ce priveşte împărţirea vânzărilor realizate de Samsung, seriile Galaxy A10, A20e, A40 şi A50 sunt responsabile pentru mai multe unităţi livrate decât orice alt producător rival, chiar şi luând în considerare întregul portofoliu de telefoane inteligente.